Закарпатські джинсовики – банки, магазини, політики

Джинса буває різною. Шкала вимірювання – від відверто вираженої до майстерно прихованої. З початку року у закарпатських друкованих та електронних ЗМІ у малих порціях та все ж зафіксовано наявність джинси.

Закарпатські джинсовики – банки, магазини, політики

Більше її у газетах. Менше – на Інтернет-ресурсах. Більшість джинсових матеріалів, що побачили світ з 1 січня по 1 березня, є відверто вираженою джинсою. 

Джинса комерційна. Тут найбільше відзначились банки, експерти яких рекомендували і як краще розміщувати депозити в конкретній фінансовій установі; і чим може конкретний банк допомогти аграрному бізнесу. Загалом, джинсових публікацій про банки у закарпатських медіа найбільше, порівняно з іншими «клієнтами».

Хвалилися своїми послугами з друкованих шпальт та Інтернет-сторінок магазин окулярів; відпочинковий комплекс; автосалон; приватний освітній заклад; приватний стоматологічний заклад; приватна компанія, що займається візами.

Джинса культурна. Зафіксовано детальне, суто інформаційно позитивне інтерв’ю естрадного виконавця, що завітав до Ужгорода з концертом. Матеріал робив навіть не місцевий журналіст, що лише підсилює характеристику публікації як приховану рекламу.

Загалом, окремі ЗМІ Закарпаття практикують в якості прихованої реклами давати іміджеві інтерв’ю з гастролерами. Якщо підготовка такого матеріалу місцевого журналіста здійснюється самостійно, то великої біди, в принципі, нема.

Інша річ, якщо журналістові кажуть задавати артисту підготовлені питання. Або ж взагалі розміщувати у ЗМІ власні варіанти «інтерв’ю».

Джинса політична. Відверто політичної джинси, яка притаманна передвиборчому періоду, у закарпатських медіа не зафіксовано.

Втім було кілька матеріалів, де згадувалися конкретні політичні сили та їх лідери. Поява таких же матеріалів у ЗМІ з інших регіонів свідчить про їх замовне походження.

Зараз у закарпатських медіа більше спостерігається не політична джинса, а незбалансована інформаційна присутність імен політичних чи громадських діячів у конкретних ЗМІ.

Є випадки, коли реальний інформаційний привід для подачі думки політика є. Однак у більшості випадків реальний інформаційний привід відсутній. Інколи складається враження, що ЗМІ готові публікувати думку свого «улюбленого» політика навіть з приводу сьогоднішньої погоди на вулиці.

Як уже згадано, джинсових матеріалів значно менше в Інтернет-ЗМІ. Можливо тому, бо споживач інформації з Інтернету більше орієнтується в ситуації, і витрачати свій дорогоцінний час на джинсовий матеріал просто не буде. Споживач інформації з газети, оскільки вже купив друковані шпальти, хоч-не-хоч прочитає джинсову інфо. Але, можливо, уже більше до газети не повернеться.

Загалом, явище джинси у ЗМІ можна порівняти із явищем фонограми, яку використовують артисти. Адже і в першому, і в другому випадках мова йде про оману аудиторії. Ні перше, ні друге, у порядних колах не вітається. Втім, поки, і перше, і друге має місце у нашому житті. Така поки реальність. Сподіваємося, що поки.

Ярослав Гулан,

регіональний представник

Інституту масової інформації

в Закарпатській області 

04 березня 2015р.

Теги: джинса, ЗМІ, реклама

Коментарі

Суть 2015-03-07 / 09:15:28
Стаття про все і ні про що, але з претензією на аналітику.

Ярослав Гулан 2015-03-04 / 22:29:35
До Ребрика.

Джинса - це дійсно сленговй термін. Водночас саме це слово відображає суть цього негативного явища, яке має багато різновидів.

Щодо "наукових термінів". Ну це - для наукових публікацій чи написання наукових робіт. Мій скромний блог, на щастя, ні перше, ні друге :)

І Ви дуже помиляєтеся, коли вважаєте, що "джинса" - це передвиборний і виборний сленг. Це поняття не відноситься суто до виборчого періоду, а охоплює значно ширші сфери життя.

І я знову повторюся - наявність джинси у ЗМІ це те саме, що наявність корупції у правоохоронних органах, медицині, освіти.

IN RE 2015-03-04 / 16:51:51
Підтримую Ребрика. У мене таке враження, що як тільки твій блог з фоткою виповзає з топ-5, ти знову щось пишеш, щоб знову потрапити туди. Біда в тому, що щось...

Ребрик 2015-03-04 / 14:32:53
Ярославе! Ми не в підпіллі.
Є зрозумілі наукові терміни. Навіть у журналістиці. Ти представляєш таку поважну інститутцію. Будь ласка, забудь перед- і виборні технології. Говори фахово. Джинса - це передвиборний і виборний сленг. Нічим не ліпший від самої джинси. Говори по-суті. Якщо маєш що скахати.


Ярослав Гулан
Публікації:
/ 1«Хтозна-онлайн». На Закарпатті збільшується кількість анонімних сайтів
Право журналіста на інформацію. Захищати чи ігнорувати?
/ 10«Комунальна» журналістика Закарпаття:
Інтернет-ЗМІ Закарпаття: ситуація покращується
/ 9Редакція закарпатської газети – редактора та верстальника достатньо?
Журналіст знає, корупціонер боїться
/ 6На друковане слово грошей вистачає не усім
Газетна листівка під двері. Це краще, ніж джинса
«Реклама» обласної влади на Закарпатті обійдеться у 48 тисяч на місяць
На Закарпатті слово під загрозою контролю. Але вихід є
/ 2Державні і комунальні ЗМІ – у вільне плавання. Або ж в історію
/ 1Сайту Ужгородської міської ради «допомагає» приватний веб-ресурс. Чи це етично?
/ 2Мерський фінал в Ужгороді
/ 4Набережна Незалежності у приватній власності?
/ 10За скільки продали землю у центрі Ужгорода?
/ 5Ужгородські регіонали уже поклали око на дитячу вузькоколійку?
/ 12Чи скаже мер Ужгорода, де я живу?
/ 1Хто лукавить про автономне опалення – ужгородська влада чи регіонал?
/ 5Що приховує від людей сільський голова Поляни?
/ 9Украсти від ужгородців останню аптеку? Дозволено
/ 3Навіщо «Падіюн» подарували області?
/ 23Маршрутки й далі вирішують, як їм їздити
/ 16 Сміттєві афери в Ужгороді
/ 11Ужгород – приклад тепла?
/ 7Мерії на замітку – заплатити за сміття заважає ЖЕК
» Всі записи