Редакція закарпатської газети – редактора та верстальника достатньо?

Кабінети редакторів відділів, кімнати журналістів і двері до Нього – наставника, учителя, помічника – головного редактора. На Закарпатті це, на жаль, радше мрія, ніж реальна робоча обстановка у редакції газети.

Редакція закарпатської газети – редактора та верстальника достатньо?

Мова йде про приватні друковані ЗМІ. Свідомо упустимо газети, засновниками яких є держадміністрації та ради – там і кабінетів і людей багато, а реальної користі для читача мало.

А ще не так давно повноцінне творче життя у редакціях закарпатських газет вирувало. ЗМІ могли дозволити собі утримувати приміщення з окремих кабінетів для журналістів, технічних працівників. Були посади, а відповідно, й кабінети, шеф-редакторів, головних редакторів, заступників редакторів, редакторів відділів. Більше того, деякі газети у кожному із 13-ти районів області мали свого кореспондента, і таким чином підтверджували свій статус загальнообласних ЗМІ. Ясна річ, що у такій атмосфері – планірки, «літучки», обговорення, дискусія щодо резонансних тем – від цього зароджувався якісний журналістський продукт.

З початком 2000-х років у місцевій медіасфері сталося багато всіляких подій, виникали різні фактори, які призвели до того, що посади журналістів скоротилися, редакції почали вміщатися в одному-двох кабінетах.

Як тепер виглядає творча частина редакції закарпатської газети в узагальненому вигляді? Редактор (людина, яка фактично одноосібно, на свій розсуд, визначає, що публікувати, а що – ні); верстальник (куди ж без нього). І лише кілька редакцій у штаті тримають власне журналістів. У кращому випадку їх двоє-троє. У ще кращому випадку принаймні один із трьох є реально журналістом, що збирає інформацію в полі. Решта двоє за вказівкою редактора показують верстальнику що на якій сторінці повинно розміщуватись; шукають інформацію на сторінку гумору; узагальнюють інформацію від прес-служб.

До чого це призводить на практиці? До того, що закарпатські газети віддзеркалюють події, описані в Інтернет-ЗМІ. Власного авторського контенту виробляється мало. Тематика матеріалів стосується суто Ужгорода, хоча газети претендують на статус закарпатських. Відповідно, губиться читач газети у глибинці. Молодь немає у кого переймати досвід, відповідно відбувається дегенерація нового покоління, бо у редакції нема в кого вчитися.

Соціальних захист журналістів – окреме, болюче питання. Наприклад, в одній із газет, що колись була чи не найпотужнішою в області, прямо вказали, що гонорари для авторів є символічними.

Загалом, потрапити у штат закарпатських газет вкрай важко, бо там фактично нема вакансій. А якщо і з’являються, то журналіст повинен виконувати власне функцію редактора відділу, а не з понеділка до неділі бути в полях, продукуючи власний унікальний контент.

Схоже, поки така ситуація самі редакції влаштовує. А все тому, бо є мережа Інтернет, і взяти з неї інформації на 16-ть друкованих сторінок – не проблема. Є ще й багато «журналістів-любителів», які готові друкувати свої твори безкоштовно, лиш би їх ім’я було в газеті. І редакції дозволяють брати собі такі матеріали – не найвищої проби, втім безкоштовні. Ще є, куди ж без неї, ТБ-програма, яка теж займає свої сторінки.

Як наслідок – на Закарпатті читач від місцевих газет переключається на загальноукраїнські. А якщо місцеві газети перестають виходити, то цього багато хто й не помічає.

Словом, ситуація у редакціях друкованих ЗМІ краю далеко не втішна. Тому область очікує на появу незалежної газети – такої, де б редакція складалася не з редактора, верстальника та журналіста, який де-факто і не журналіст зовсім.

Коли власники закарпатських редакцій (заразом з їх редакторами) зрозуміють, що газетну площу потрібно наповнювати якісним контентом і за це треба журналістові платити хороші гроші, тоді друковані мас-медіа знову набудуть своєї колишньої слави і потужності.

Ярослав Гулан,

регіональний представник ІМІ

в Закарпатській області 

19 лютого 2015р.

Теги: газети, друк, редакція

Коментарі

журік 2015-02-23 / 02:29:50
Всі газети треба закрити. Не знаю, хто їх ще читає. Хіба пенсіонери. Все є в інтернеті

Прикро 2015-02-21 / 19:14:20
Але й сайти у нас, за дуже скромними винятками, - це помилка на помилці.

ярослав орос 2015-02-20 / 22:55:03
вельми прикро, що в краї відсутня думка журналіста... складається таке враження, що там лем теоретики з стратегами товчуть дівку в пупець, а путін у них не стоїть...
вельми прикро!

Крук 2015-02-20 / 22:32:43
А скільки тих дитяток? І всі хочуть у журналістику... А вона у краї не "безрозмірна", як той гумовий виріб (засіб) номер 2!!!! Знаєте, надіюся, що це таке...

ярослав орос 2015-02-20 / 21:40:17
про що Ви кажете, яка ж журналістиска в краї...
головне, що дитя прилаштоване!

Читач 2015-02-20 / 09:25:54
Підтримую Васько з "Орбіти" на сто відсотків...

Васько з "Орбіти" 2015-02-19 / 23:31:26
Інколи молоді люди ой як далекі від реального життя у місцевих і обласних газетах, видно, що жодного дня в редакції не працювали. Навіщо коментувати те, в чому не розбираєшся... Газетна мова молодих журналістів – на рівні 60-70 років минулого століття. Суха, заскорузла, прісна, збита, нецікава, трафаретна, одноманітна... Пора б їм у "Правопис..." хоча раз у тиждень перед сном зазирати. А статті – це повний вінігрет. Про що йдеться – важко утямити. Треба почитувати Франка, Дочинця, Смолича, Гончара, Матіос, Яворівського, Качкана, інших письменників, які писали, мовби гралися зі словом. А ще є "Великий тлумачний словник укр. мови – 270 тис. слів"... Читайте словники – молоді "спісивателі"!

читач 2015-02-19 / 20:01:28
Ваша правда - 1000 %

писака 2015-02-19 / 19:11:05
І коли ж уже нарешті роздержавлення преси настане?Ось на початку року на всіх сесіях райрад виділяли немаленькі кошти на нікчемні районки.Тиснуть на бюджетників аби те писання на районному рівні виписували,хвалять то одну то іншу владу...


Ярослав Гулан
Публікації:
/ 1«Хтозна-онлайн». На Закарпатті збільшується кількість анонімних сайтів
Право журналіста на інформацію. Захищати чи ігнорувати?
/ 10«Комунальна» журналістика Закарпаття:
/ 4Закарпатські джинсовики – банки, магазини, політики
Інтернет-ЗМІ Закарпаття: ситуація покращується
Журналіст знає, корупціонер боїться
/ 6На друковане слово грошей вистачає не усім
Газетна листівка під двері. Це краще, ніж джинса
«Реклама» обласної влади на Закарпатті обійдеться у 48 тисяч на місяць
На Закарпатті слово під загрозою контролю. Але вихід є
/ 2Державні і комунальні ЗМІ – у вільне плавання. Або ж в історію
/ 1Сайту Ужгородської міської ради «допомагає» приватний веб-ресурс. Чи це етично?
/ 2Мерський фінал в Ужгороді
/ 4Набережна Незалежності у приватній власності?
/ 10За скільки продали землю у центрі Ужгорода?
/ 5Ужгородські регіонали уже поклали око на дитячу вузькоколійку?
/ 12Чи скаже мер Ужгорода, де я живу?
/ 1Хто лукавить про автономне опалення – ужгородська влада чи регіонал?
/ 5Що приховує від людей сільський голова Поляни?
/ 9Украсти від ужгородців останню аптеку? Дозволено
/ 3Навіщо «Падіюн» подарували області?
/ 23Маршрутки й далі вирішують, як їм їздити
/ 16 Сміттєві афери в Ужгороді
/ 11Ужгород – приклад тепла?
/ 7Мерії на замітку – заплатити за сміття заважає ЖЕК
» Всі записи