Боржавську вузькоколійку знову розбирають на металобрухт

Сьогодні відбулася чергова спроба демонтувати колію Боржавської вузькоколійки. На території села Довге неподалік школи за рішенням обласного Фонду держмайна були розібрані 18 рейок унікальної вузькоколійної колії, збудованої ще за часів Австро-Угорщини.

 Боржавську вузькоколійку знову розбирають на металобрухт

Про це поінформував голова Іршавської районної ради Станіслав Сухан.

– Щойно мене про це повідомили, я зібрав групу депутатів і ми виїхали на місце. На той час бригадою працівників приватного підприємця були демонтовані 18 рейок. Ми їх відібрали, зараз рейки зберігаються у складському приміщенні, – розповів Станіслав Сухан.

Примітно, що саме сьогодні Іршавщину відвідував голова Закарпатської ОДА Олександр Ледида. Однією з тем було збереження вузькоколійки, у чому зацікавлені і можливі приватні інвестори.

– Натомість нещодавно була прийнята судова постанова, що виправдовує дії Закарпатського фонду держмайна і узаконює «дерибан» цієї унікальної історичної спадини. Завтра ми підготуємо офіційне звернення і від районної ради, і від адміністрації, – розповів голова Іршавської райради Станіслав Сухан. – Однозначно не віддаватимемо на «розбазарення» вузькоколійку. Адже є закони юридичні, але є і закони моралі. Це спадщина наших предків і її потрібно шанувати. Тим більше пріоритетною є туристична галузь, а Боржавська вузькоколійка з неповторними краєвидами нашого краю – унікальна туристична атракція.

 
 

 

22 березня 2012р.

Теги: вузькоколійка, турист

Коментарі

невсерівно 2012-03-23 / 00:56:51
Голові Закарпатської обласної державної адміністрації
п. Ледиді О.О.
Голові Закарпатьскої обласної ради
п.Балога І.І.

Шановний Олександре Олександровичу та Іване Івановичу!

Від імені Друзів Боржавської вузькоколійки - прихильників збереження технічної історичної спадщини та вузькоколійних залізниць в Карпатському регіоні звертаємось до Вас з проханням вжити заходів щодо збереження останньої вцілілої мережі вузькоколійної залізниці Берегово – Кушниця, зокрема відрізку Приборжавське –Кушниця, у зв'язку з обставинами щодо демонтажу залізничної колії в с. Довге 1-2 червня 2011 року та новими спробами 24 березня 2012 року.

Протягом останніх десяти років для багатьох жителів та гостей Закарпаття вузькоколійна залізниця Берегово-Кушниця стала невід'ємною візитівкою гірського краю завдяки старанням сотень ентузіастів з України та поза її межами. Ініційований в 2002 році проект Форум "Карпатський трамвай" ставив за мету створення на базі вузькоколійних залізниць Карпатського регіону України туристичних маршрутів, що знайшло своє відображення в розпорядженні Кабінету Мінстрів України від 27 червня 2003 року №390-р "Про затвердження заходів щодо розвитку іноземного і внутрішнього туризму".

Попри зусилля місцевих громад Боржавської Долини – Іршавського, Берегівського та Виноградівського районів в збереженні залізниці, сьогодні, на превеликий жаль, ми є свідками байдужого ставленням до проблеми з боку державних інститутів, в тому числі Фонду Державного майна в Закарпатській області та Укрзалізниці. Хочеться нагадати, що столітня історія будівництва Боржавської господарської залізниці сьогодні є зразком поєднання інтересів громади, держави та приватного бізнесу – під державні гарантії уряду Угорщини банк надав позику Акціонерному Товариству, засновниками якого виступили місцеві громади та підприємства.

Протягом останніх п'ятнадцяти років Боржавська вузькоколійка всупереч всім обставинам виживала – це на паровому локомотиві ГР–268 місцеву дітвору в грудні вітав Святий Миколай, для дорослих дядьків з усієї Європи перша неділя серпня є Днем Боржавської вузькоколійки... Це завдяки старанням Іршавської громади на залізничній станції Іршава до 2009 року зберігався останній паровий локомотив та два відремонтовані вагони... Сьогодні все більше туристів з України, а особливо з Європи, висловлюють бажання скористатися цим раритетним видом транспорту.

Шановний Олександре Олександровичу та Іване Івановичу!

Ми, Друзі Божавської вузькоколійної залізниці хочемо знати:

1. Чому за останній рік після спроби демонтажу не зроблено жодних кроків в напрямку збереження вузькоколійки?
2. Чому обласна влада не дає відповіді на спроби фактичного руйнування історичної технічної спадщини?
3. Що конкретно зроблено представниками різних гілок влади в напрямку збереження та розвитку вузькоколійки?
Друзі Боржавської вузькоколійки

Steam Engine 2012-03-23 / 00:16:21
Може і не дадуть нічого, але незручні запитання наші державні мужі не полюбляють - за дурнів нас тримати не треба. Нехай знають.

невсерівно 2012-03-22 / 23:50:15
Що ці запити дадуть/дали...ви думаєте вони/воно до нього дослухалися? Це не захист залізниці - це бажання цей метал втихаря собі привласнити...що ці люди зробили,щоб говорити за вузькоколійку як туристичну атракцію? Кого вони дурять?

Steam Engine 2012-03-22 / 23:37:33
Цей беспредел потрібно зупиняти! Треба владу держати в тонусі і бомбити інформаційними запитами!

невсерівно 2012-03-22 / 23:19:04
Чергові граблі - васна настає і мала залізниця стає обєктом хижих зазіхань.Рівно рік тому відбулася аналогічна споба демонтажу ... яку закарпатські чиновники від району до області запевняли - що зупинили. Навіть заявляли про велике бажання її розвивати. Але віз і нині там - жодної дії протягом року не було, жодної активності не спостерігалося ... попри наші звернення та проведені акції. Жоден з чиновників та так званих інвесторів палець о палець не вдарив...Кого ці люди обманюють?

НОВИНИ: Соціо

21:39
У "Світі велетнів" у Боздоському парку Ужгорода згорів заколотник Гроджут
16:59
/ 6
В Ужгороді розпочав роботу новий Центр рекрутингу української армії
11:00
/ 1
На Рахівщині 1 травня зустрічатимуть полеглого ще торік у липні Героя Миколу Павлюка з Верхнього Водяного
20:25
/ 1
Зупиняючи московську орду поліг Роман Халус з Розівки Холмківської громади
18:02
В Ужгороді віддали шану полеглому захиснику Івану Бенці
00:08
/ 3
Відновлення 12 місцевих мостів на Закарпатті коштуватиме 896 млн грн
23:01
/ 1
На Закарпатті в 574 закладах загальної середньої освіти 18,1 тис. педагогів навчають 164 тис. учнів – статистика
22:32
/ 1
Стало відомо про загибель на Херсонщині Олега Беци з Берегова, який вважався зниклим безвісти
22:16
У Неліпині на Мукачівщині попрощаються з Євгеном Гуйваном, що помер під час служби
16:26
/ 6
Працівники БЕБ Закарпаття відмовили Оноківську сільраду від "ризикованого" ремонту клубу за 8,8 млн грн
15:43
/ 3
Тячівські депутати через непоінформованість виступили проти розширення Карпатського біосферного заповідника
13:34
У Квасах на Рахівщині на будинку згоріли 3 електролічильники, у Топчині на Тячівщині – прибудова і дах будинку, у Тячеві – котельня
13:01
В Ужгороді минулого тижня народилося 52 малюки, а в Мукачеві – 38
11:20
/ 1
В Ужгороді у вівторок попрощаються з полеглим захисником Іваном Бенцою
21:58
/ 4
Захищаючи Україну від московської навали поліг Віталій Павлюк з Тячева
16:21
У Пастілках Дубриницько-Малоберезнянської громади попрощалися з Юрієм Карпинцем, який майже рік вважався зниклим безвісти
11:03
/ 2
Підтверджено загибель Юрія Карпинця з Пастілок Дубриницько-Малоберезнянської громади, який майже рік вважався зниклим безвісти
04:22
Військовослужбовцеві з Хустщини, що п'яним забрав чуже авто, "апеляційно" присудили 5 років тюрми з конфіскацією
23:58
/ 9
ВАКС закрив справу проти "закарпатського" ексголови Рахункової палати Пацкана, визнавши його невинуватим
22:10
/ 10
Громада ПЦУ у селі Присліп на Міжгірщині після 5 років протидії МП увійшла до свого храму
11:40
27 квітня в центрі Ужгорода можна буде безкоштовно тестувати інфекційні хвороби, вакцинуватися та виміряти тиск
11:21
/ 2
Мукачево виділило 12,4 млн на безпілотники для двох бригад ЗСУ
10:53
/ 1
В Ужгороді заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач поспілкувався із міжнародними перевізниками
18:05
Учителі Закарпаття проходять сертифікацію: експерти з усієї України оцінюють їхню майстерність
15:19
Мешканці Чабанівки на Ужгородщині можуть залишитися без води через глиняний кар'єр "Голден тайлу" харківського депутата
» Всі новини