Закарпаття: Чи зростуть тарифи на пасажирські перевезення?

Місяць тому відбулося засідання обласної міжвідомчої комісії з цінових питань, на якому розглядали питання тарифів на перевезення пасажирів автобусами, що працюють у звичайному режимі руху, у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні. Комісія ухвалила рішення пропонувати обласній держадміністрації підвищити тарифи на перевезення. З цього приводу ми звернулись за коментарем до заступника голови Закарпатської облдержадміністрації Віктора Лукечі.

Закарпаття: Чи зростуть тарифи на пасажирські перевезення?

– Вікторе Івановичу, то наскільки планується збільшити вартість проїзду?

– Закарпатська обласна асоціація автомобільних перевізників "Закарпатавтотранс" запропонувала тарифи на рівні 22 і 24 копійки на приміські і міжміські перевезення відповідно. Наразі облдержадміністрація розглядає вартість проїзду пасажирів в автобусах, які працюють у звичайному режимі руху, приміського сполучення становитиме 20 копійок за 1 км та 22 копійки – на міжміському маршруті внутрішньообласного сполучення. Таким чином на приміському сполученні тарифи зростуть на 2 копійки, на міжміському внутрішньообласному – на 4 копійки в розрахунку на кілометр відстані.

– З чим пов’язане таке підвищення?

– Вдатися до таких непопулярних кроків нас змушує реальна ситуація на ринку перевезень. Я би її охарактеризував як критичну. На сьогодні вартість квитка не покриває собівартості  перевезень. Якщо проаналізувати цінову ситуацію на ринку перевезень, то побачимо, що із 2005-го по 2008 рік тарифи зросли на 8 копійок (щороку вони поступово дорожчали на 2-3 копійки). Востаннє тарифи підвищувались у червні 2008 року, і на сьогодні становлять 0,18 гривні за 1 км проїзду пасажира і на приміському, і на міжміському внутрішньообласному сполученні. Коли приймався цей тариф, бензин коштував 5,35 грн. за літр, газ (метан) – 2,75 грн./куб. м, а дизельне пальне – 5,75 грн./л. Відтоді бензин марки А-80 подорожчав майже на 12 відсотків, газ – на 34,5 відсотка. У півтора раза зросли витрати на мастила і в 1,4 раза – подорожчали шини. На 20 відсотків зросла і мінімальна заробітна плата. А це, як відомо, основні складові собівартості перевезень.

Як відомо, перевезенням пасажирів у нас займаються приватні структури. Ми поставили перед ними жорсткі вимоги щодо дотримання правил безпеки та якості надання послуг. Цього, зрозуміло, можна досягти тільки за рахунок оновлення транспортного парку, що неможливе без вкладання значних коштів. Позаминулого року і минулоріч багато перевізників змушені були брати кредити на придбання транспортних засобів. А це в основному валютні кредити. Як відомо, вартість валютних коштів за цей час зросла більш як наполовину. Завдяки цьому вдалось дещо оновити автобусний парк: так, якщо за 2008 рік перевізниками замінено 90 машин, то з початку цього року – тільки шість. Не кожний перевізник здатний витримати кредитний тягар, тому вони цілком обґрунтовано вимагають підвищення тарифів – це реальна необхідність. При цьому, якщо тарифи все-таки зростуть, то мінімально, бо ми добре розуміємо, що це вдарить по гаманцях простих людях, які в основному і користуються громадським транспортом. Тому облдержадміністрація, перш ніж прийняти остаточне рішення – підвищувати тарифи чи ні, досконало вивчає ситуацію. Ще раз повторю: питання розглядається. Сьогодні проект розпорядження, як регуляторний акт, розміщено на сайті облдержадміністрації – для обговорення. Кожен може внести свої пропозиції і обґрунтовані зауваження.

– А як щодо залізничних перевезень?

– Нові тарифи на перевезення пасажирів залізничним транспортом у приміському сполученні в Закарпатській області вже діють з 1 серпня ц. р. До того Ужгородська дирекція залізничних перевезень державного територіально-галузевого об’єднання “Львівська залізниця” неодноразово зверталась до облдержадміністрації стосовно погодження уніфікованих, тобто єдиних в межах Львівської залізниці, тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом у приміському сполученні. Наскільки це було можливо, ми стримували підвищення вартості квитків
.
Це питання також розглядалося 9 липня поточного року на засіданні обласної міжвідомчої комісії з цінових питань, яка ухвалила пропонувати облдержадміністрації з 1 серпня 2009 року погодити  тарифи на залізничні перевезення пасажирів у приміському сполученні в розмірі, що діяли до липня 2009 року в інших  областях, які обслуговуються Львівською залізницею. Погодження підвищення тарифів зумовлено зростанням фактичної собівартості приміських пасажирських перевезень, зокрема зростанням мінімальної заробітної плати, скороченням обсягів перевезень тощо.

– Наскільки відрізняється вартість перевезень в Закарпатті від інших областей?

– Як я сказав, підвищення тарифів – реальна необхідність. В більшості областей, ціни вже зросли. В інших – зростуть найближчим часом. Вже сьогодні в деяких областях тарифи на автомобільні перевезення вищі, ніж у нас. Так, до прикладу, у Тернопільській області тарифи на перевезення пасажирів автобусами становлять 0,252 грн./км та 0,276 грн./км відповідно, Хмельницькій – 0, 216 грн./км; Чернігівській – 0,20 грн./км та 0,25 грн./км; Сумській – 0,24 грн./км та 0,288 грн./км.

Що стосується залізничних приміських перевезень, то нові тарифи в нашій області нижчі на 20-30 відсотків (в залежності від зони) від погоджених в інших областях, які обслуговує Львівська залізниця, – Волинській, Івано-Франківській, Львівській, Тернопільській та Чернівецькій.

Юлія Лісна
03 серпня 2009р.

Теги: тарифи, перевезення, автобус, приміський, залізничний

НОВИНИ: Соціо

23:45
Українська мова у шкільництві на Закарпатті австро-угорського періоду (ДОКУМЕНТ)
21:00
"Хуліганки" з циганського табора в Оноку вибачилися за свої дії біля ТЦК у Виноградові, а інші учасники безчинств власноруч полагодили ворота
10:50
Великоднє привітання предстоятеля ПЦУ Блаженнішого Митрополита Епіфанія
21:41
/ 1
"Вітаю вас усіх зі святом Христової перемоги", – глава УГКЦ у Великодньому привітанні
19:34
На словацькому пункті пропуску "Вишнє Нємецьке" вийшов з ладу сканер, пропуск вантажівок зупинено
19:04
/ 30
Перелік парафій МГКЄ, які святкують Великдень з усією Україною 5 травня
15:52
/ 10
Верховний Суд визнав незаконним будівництво вітряків на Боржаві на Закарпатті
17:28
Графік руху комунальних автобусів в Ужгороді на Великдень
11:04
/ 3
Графік освячення великодніх кошиків у храмах Православної церкви України в Ужгороді
10:59
У Мукачеві також відкрили центр рекрутингу української армії
13:35
Прийшла звістка про загибель на війні з росією Михайла Світлика з Королева
21:39
У "Світі велетнів" у Боздоському парку Ужгорода згорів заколотник Гроджут
16:59
/ 4
В Ужгороді розпочав роботу новий Центр рекрутингу української армії
11:00
/ 1
На Рахівщині 1 травня зустрічатимуть полеглого ще торік у липні Героя Миколу Павлюка з Верхнього Водяного
20:25
/ 1
Зупиняючи московську орду поліг Роман Халус з Розівки Холмківської громади
18:02
В Ужгороді віддали шану полеглому захиснику Івану Бенці
00:08
/ 3
Відновлення 12 місцевих мостів на Закарпатті коштуватиме 896 млн грн
23:01
/ 1
На Закарпатті в 574 закладах загальної середньої освіти 18,1 тис. педагогів навчають 164 тис. учнів – статистика
22:32
/ 1
Стало відомо про загибель на Херсонщині Олега Беци з Берегова, який вважався зниклим безвісти
22:16
У Неліпині на Мукачівщині попрощаються з Євгеном Гуйваном, що помер під час служби
16:26
/ 6
Працівники БЕБ Закарпаття відмовили Оноківську сільраду від "ризикованого" ремонту клубу за 8,8 млн грн
15:43
/ 3
Тячівські депутати через непоінформованість виступили проти розширення Карпатського біосферного заповідника
13:34
У Квасах на Рахівщині на будинку згоріли 3 електролічильники, у Топчині на Тячівщині – прибудова і дах будинку, у Тячеві – котельня
13:01
В Ужгороді минулого тижня народилося 52 малюки, а в Мукачеві – 38
11:20
/ 1
В Ужгороді у вівторок попрощаються з полеглим захисником Іваном Бенцою
» Всі новини