Українські та китайські науковці відкриють в УжНУ надсучасний Центр геномних досліджень (ФОТО)

Перший в Центральній Європі Центр геномних досліджень буде засновано ще в цьому році на базі Ужгородського національного університету.

Домовленості про це досягнуто в ході візиту ректора УжНУ професора Володимира Смоланки до Пекінського геномного інституту - однієї з двох найбільш потужних науково-технологічних інституцій у світі, які займаються дослідженнями у сфері генетики та геномної біоінформатики.

«Це буде не просто новий крок, а насправді величезний стрибок у розвитку генетичної науки в нашій країні, адже з метою створення Центру згідно досягнутих домовленостей китайські партнери вперше безкоштовно передають найсучасніший секвенатор -  пристрій, що дозволяє провести аналіз повної точної послідовності неклеотидів у всьому геномі будь-якого організма. А можливість зробити генетичний аналіз будь -якої тканини чи пухлини, наприклад, відкриває неймовірні можливості не тільки у прогнозуванні можливих захворювань конкретного пацієнта, але й підбору індивідуального ефективного плану лікування найбільш небезпечних захворювань людини. Створення такого Центру матиме важливе не тільки наукове, але й соціальне значення. Особливо хочу відмітити внесок всесвітньовідомого генетика, директора Карибського геномного центру, доцента УжНУ Тараса Олексика у розвитку наших контактів та проведенні успішних переговорів з китайськими партнерами, зокрема директором Пекінського геномного інституту професором Янь Гуанмінем» – наголосив ректор УжНУ Володимир Смоланка.

Відкриття Центру геномних досліджень створить нові можливості не тільки для вітчизняних науковців, але й для їхніх колег з наукових інституцій центральноєвропейських країн, які працюють у сфері біології і медицини, повідомляє Інформаційно-видавничий центр УжНУ.

12 квітня 2018р.