Закарпатські газети почали публікувати матеріали агітаційного характеру під виглядом політичної реклами (ФОТО)

Друковані ЗМІ Закарпаття почали публікувати матеріали агітаційного характеру із позначкою «політична реклама», таким чином дотримуючись норм законодавства.

Закарпатські газети почали публікувати матеріали агітаційного характеру під виглядом політичної реклами (ФОТО)

 

Водночас чимало публікацій залишилися не промаркованими, а отже – є так званою «джинсою» (коли замовний матеріал подається під виглядом «звичайної» публікації). Спостерігається тенденція, коли деякі ЗМІ заангажовано подають інформацію про одних кандидатів, натомість повністю ігнорують інформацію про дії їх конкурентів.Газета РІО (№42 від 17 жовтня, тираж – 14 800 пр.) продовжує подавати матеріали агітаційного характеру за кандидата шляхом самовисування Сергія Ратушняка, при цьому жодного маркування такі публікації не містять. На першій шпальті – звернення кандидата до виборців агітаційного характеру, яке не позначено як «політична реклама».

На стор. 4 поданий матеріал, у якому діяльність Ратушняка висвітлюється у суто позитивному контексті – є ознаки прихованої реклами. На цій же сторінці – висловлювання людей із позитивними відгуками про Сергія Ратушняка, які містять ознаки агітації.

На стор. 9 – матеріал агітаційного характеру – інтерв’ю із кандидатом від партії «Наш край» Сергієм Павленко, який не промаркований як «політична реклама». При цьому зміст публікації може спонукати виборця голосувати або не голосувати за кандидата.

Лише одна сторінка видання – №7 – промаркована як «політична реклама» – тут матеріал про кандидатів від партії «Наш край» та кандидата від «Блоку Петра Порошенка «Солідарність» Олександра Довгоша.

У тижневику «Срібна Земля-Фест» (№ 32 від 16 жовтня, тираж – 2 250 пр.) на стор. 2 з’явилася замітка – думка секретаря Ужгородської міськради Богдана Андріїва – як секретаря міськради – про ситуацію з тарифами. При цьому редакція не вказала, чому на шпальті подана думку суто Богдана Андріїва. Останній – є кандидатом до міськради та на посаду міського голови від партії «Відродження», при цьому як секретар міської ради – перебуває у відпустці, а отже не виконує свої владні повноваження.

Сторінка 3 видання – промаркована як «політична реклама» згідно із Законом. Шпальта присвячена агітації за кандидатів партії «Зелена планета».

Сторінка 5 видання – також означена як «політична реклама» згідно із вимогами Закону та присвячена кандидату до облради від партії «Відродження» Миколі Якимцю.

Видання «Неділя» (№41 від 16 жовтня, тираж – 11 500 пр.) на стор. 3 розмістило думку кандидата до Ужгородської міської ради та на посаду міського голови від партії «Відродження» Богдана Андріїва щодо доходів до місцевого бюджету. Думки інших кандидатів на цю тему не подано.

На стор. 4 розміщена публікація агітаційного характеру за цього ж кандидата під назвою – «Андріїв: «Міській владі треба ефективно розпоряджатися інвестиціями наших предків». Стаття подана без маркування «політичної реклами», хоча й інформує про Андріїва саме як про кандидата.

Газета «Закарпатська Правда» (№40 від 17 жовтня, тираж – 16 800 пр.) на стор.5 розмістила розлоге інтерв’ю із «кандидатом №1» до облради від «Опозиційного блоку» Олександром Ледидою. Матеріал містить судження, які можуть спонукати виборця голосувати або не голосувати за цю політичну силу, наприклад: «За це ми й боремося: щоб кожен громадянин почував себе у безпеці, був матеріально забезпеченим та мав соціальні гарантії від держави». Водночас на цій же сторінці розміщена інформація про «Опозиційний блок», який означений як «політична реклама».

Муніципальна газета «Ужгород» (№17 від 17 жовтня, тираж – 2 000 пр.) на стор. 7 розмістила інтерв’ю із кандидатом до міськради та на посаду міського голови від партії «Відродження» Богданом Андріївим. Цей матеріал, згідно із Законом, означений як «політична реклама». 

Газета Закарпатської облради та ОДА «Новини Закарпаття» (№115-116 від 17 жовтня) на стор. 2 розмістила матеріал агітаційного характеру – «Чому ми підтримуємо політичну платформу В.Балоги», де міститься заклик науковців підтримати згаданого політика. Матеріал не означений як «політична реклама».

На стор. 8 видання на цілу шпальту розміщена публікація «7 причин голосувати за «Солідарність», який також не промаркований як «політична реклама».

Аналогічна публікація з’явилася у газеті «Панорама» (№40 від 15 жовтня, тираж – 10 000 пр.). Тут, на сторінці 5, матеріал означений як «політична реклама».

Водночас у цьому ж номері видання містяться інші публікації із ознаками агітації, які не означені як такі попри те, що містять судження, які можуть спонукати виборця голосувати або не голосувати за конкретні політичні сили чи кандидатів. Усі перераховані нижче публікації написані у стилі «іміджевих статей», які покликані формувати у читача позитивний образ героя публікації.

На стор. 2 – інтерв’ю з кандидатом на посаду міського голови Мукачева від партії «Відродження» – Іваном Чубирко. Судження з ознаками агітації: «Ми вирішили, що треба боротися, відстояти свою позицію, привнести щось нове у місто, зламати гегемонію однієї родини, яка фактично 17 років керує містом та його мешканцями. Спершу я вагався, але після того як до мене на вулиці підходили прості мукачівці, висловлювали підтримку, навіть ті, що раніше були опонентами, вирішив, що не маю права їх підвести і допустити чергових безальтернативних виборів у місті».

На стор. 3 – інтерв’ю з «кандидатом №1» до облради від партії «УКРОП» Властою Негрею. Судження з ознаками агітації: «Разом зі мною йдуть в облраду ті, кому небайдужа доля краю. Це і підприємці, і волонтери, і бійці АТО. Кожен з них вже встиг успішно проявити себе в громадській діяльності, і тепер ми розуміємо, що без участі в роботі владних структур ми нічого не зможемо змінити на місцях».

На стор. 4 – інтерв’ю з «кандидатом №1» до Ужгородської міської ради та на посаду міського голови від «Європейської партії України» Іваном Волошиним. Судження з ознаками агітації: «Наша команда вважає, що різноплавні заходи, розвиток різних видів спорту, культури – це допоможе містянам всебічно розвиватись».

На стор. 5 – інтерв’ю з кандидатом до облради від партії «Відродження» Сергієм Герасимюком. Судження з ознаками агітації: «У випадку обрання мене депутатом обласної ради планую започаткувати регулярні зустрічі з громадою мікрорайону, на яких вислуховуватиму їх прохання, пропозиції та ідеї».

На стор. 12 – інтерв’ю з кандидатом до Мукачівської міськради від партії «Батьківщина» Іваном Колядкою. Судження з ознаками агітації: «І хто, як не він, знає не по чуткам, що відбувається у Мукачеві і в якому напрямку варто розвивати місто над Латорицею».

На стор. 13 – лист із ознаками агітації – заклик підтримати кандидата до облради від партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність» Вікторію Лані – від імені працівників медичної сфери Мукачівського району за підписом «колективу завідувачів лікувально-профілактичних закладів Мукачівського району». На цій же сторінці – іміджевий матеріал про Вікторію Лані. Судження з ознаками агітації: «Країні терміново потрібно реформувати охорону здоров’я, і робота головного лікаря ЦПМСД Мукачівського району Вікторії Лані в обласній раді стане здобутком для всієї первинної ланки».

Закарпатські спостерігачі ОПОРИ на окремі редакції ЗМІ, які відзначилися злісним ігноруванням вимог Закону України «Про місцеві вибори» щодо порядку висвітлення подій про учасників виборчого процесу, – подали скарги до територіальних виборчих комісій.

ОПОРА нагадує і закликає керівників ЗМІ та журналістів дотримуватись норм Закону «Про місцеві вибори»:

– частини 7 статті 60 – засобам масової інформації, їх посадовим та службовим особам і творчим працівникам під час виборчого процесу у своїх матеріалах і передачах, не обумовлених угодами, укладеними відповідно до вимог цього Закону, забороняється агітувати голосувати за або не голосувати за кандидатів чи поширювати інформацію, яка має ознаки політичної реклами, безоплатно або яка оплачена з джерел, не передбачених цим Законом, а так само поширювати будь-яку інформацію з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного суб’єкта виборчого процесу (…).

– частини 3 статті 52 – засоби масової інформації, інформаційні агентства мають збалансовано висвітлювати коментарі всіх кандидатів, суб’єктів їх висування щодо подій, пов’язаних із відповідними місцевими виборами.

– частини 1 статті 57 – висвітлення виборчого процесу в засобах масової інформації всіх форм власності, у тому числі в інтерв’ю, дискусіях та дебатах, а також інформаційних повідомленнях, програмах новин і поточних подій, має здійснюватися на засадах об’єктивності, неупередженості та збалансованості.

– частини 8 статті 60 – усі матеріали передвиборної агітації повинні бути відокремленими від інших матеріалів і означені як такі.

Відповідальність за порушення згаданих вимог Закону, передбачена статтею  212-9 Кодексу України про адміністративні правопорушення: Порушення передбаченого законом порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму з використанням друкованих, електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації або надання переваги в інформаційних телерадіопередачах чи друкованих засобах масової інформації, в продукції інформаційного агентства будь-якому кандидату, політичній партії (блоку), їх передвиборним програмам власниками, посадовими чи службовими особами, творчими працівниками засобів масової інформації, інформаційних агентств – тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

 

ГМ ОПОРА

21 жовтня 2015р.

Теги: газети, агітація, політична реклама

НОВИНИ: Соціо

21:41
"Вітаю вас усіх зі святом Христової перемоги", – глава УГКЦ у Великодньому привітанні
19:34
На словацькому пункті пропуску "Вишнє Нємецьке" вийшов з ладу сканер, пропуск вантажівок зупинено
19:04
/ 16
Перелік парафій МГКЄ, які святкують Великдень з усією Україною 5 травня
15:52
/ 8
Верховний Суд визнав незаконним будівництво вітряків на Боржаві на Закарпатті
17:28
Графік руху комунальних автобусів в Ужгороді на Великдень
11:04
/ 3
Графік освячення великодніх кошиків у храмах Православної церкви України в Ужгороді
10:59
У Мукачеві також відкрили центр рекрутингу української армії
13:35
Прийшла звістка про загибель на війні з росією Михайла Світлика з Королева
21:39
У "Світі велетнів" у Боздоському парку Ужгорода згорів заколотник Гроджут
16:59
/ 4
В Ужгороді розпочав роботу новий Центр рекрутингу української армії
11:00
/ 1
На Рахівщині 1 травня зустрічатимуть полеглого ще торік у липні Героя Миколу Павлюка з Верхнього Водяного
20:25
/ 1
Зупиняючи московську орду поліг Роман Халус з Розівки Холмківської громади
18:02
В Ужгороді віддали шану полеглому захиснику Івану Бенці
00:08
/ 3
Відновлення 12 місцевих мостів на Закарпатті коштуватиме 896 млн грн
23:01
/ 1
На Закарпатті в 574 закладах загальної середньої освіти 18,1 тис. педагогів навчають 164 тис. учнів – статистика
22:32
/ 1
Стало відомо про загибель на Херсонщині Олега Беци з Берегова, який вважався зниклим безвісти
22:16
У Неліпині на Мукачівщині попрощаються з Євгеном Гуйваном, що помер під час служби
16:26
/ 6
Працівники БЕБ Закарпаття відмовили Оноківську сільраду від "ризикованого" ремонту клубу за 8,8 млн грн
15:43
/ 3
Тячівські депутати через непоінформованість виступили проти розширення Карпатського біосферного заповідника
13:34
У Квасах на Рахівщині на будинку згоріли 3 електролічильники, у Топчині на Тячівщині – прибудова і дах будинку, у Тячеві – котельня
13:01
В Ужгороді минулого тижня народилося 52 малюки, а в Мукачеві – 38
11:20
/ 1
В Ужгороді у вівторок попрощаються з полеглим захисником Іваном Бенцою
21:58
/ 4
Захищаючи Україну від московської навали поліг Віталій Павлюк з Тячева
16:21
У Пастілках Дубриницько-Малоберезнянської громади попрощалися з Юрієм Карпинцем, який майже рік вважався зниклим безвісти
11:03
/ 2
Підтверджено загибель Юрія Карпинця з Пастілок Дубриницько-Малоберезнянської громади, який майже рік вважався зниклим безвісти
» Всі новини