Закарпатські депутати звернулися до влади з пропозицією надання статусу європейського транзитного центру Закарпаттю

На пленарному засіданні 21 сесії депутати Закарпатської облради своїм рішенням звернулися до Президента України та Прем’єр-міністра України щодо вжиття заходів, спрямованих на ефективне функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів та розвиток залізничного комплексу на Закарпатті.

Закарпатські депутати звернулися до влади з пропозицією надання статусу європейського транзитного центру Закарпаттю

«Закарпаття, знаходячись на перехресті головних транспортних артерій з країнами Євросоюзу, виконує роль західних воріт України в Європу на шляху євразійських транзитних перевезень, - зазначається в Зверненні. - Життєдіяльність області історично пов’язана з роботою митних і прикордонних органів, залізниці і підприємств транспортної інфраструктури. Сьогодні перед нашою країною постали неймовірні фінансово-економічні та військово-політичні виклики з боку Росії, які можуть повністю заблокувати транзитні перевезення через територію України в напрямі країн СНД. Наразі залізничний транзит з ЄС, який раніше пролягав через Україну, переважно скеровується через Білорусь і морські порти Російської Федерації та країн Прибалтики.

У той же час Закарпаття могло б відігравати визначальну роль у забезпеченні євразійських транспортно-торговельних зв’язків. Адже на його території є один із найбільших прикордонних транспортних комплексів України у складі 5-го міжнародного транспортного коридору та шести міжнародних і чотирьох міждержавних залізничних й автомобільних переходів, міжнародного аеропорту. Є можливості для розвитку ще й річкового транспорту. Це об’єктивно визначає Закарпаття як природний транзитний міст між Європою й Азією. Раніше потенційний обсяг перевезень через Закарпатську область оцінювався в 52,0 млн т експортно-імпортних і транзитних вантажів у рік. При цьому головною складовою комплексу транспортних послуг завжди були роботи з перевантаження вантажів із колії 1435 мм на 1520 мм. На території Закарпатської області за часів радянської влади на перевантажувальних фронтах щодоби обслуговувалось 1500 – 1700 вагонів, обсяги перевезень сягали 41,5 млн т на рік, в тому числі 33,4 млн т – експорту та 8,1 млн т – імпорту. Це давало стабільну високооплачувану роботу тисячам закарпатців.

У зв’язку з цим доцільно розробити державну програму на короткострокову та довгострокову перспективи з відновлення позицій України на міжнародному ринку перевезень як транзитної держави, з врахуванням використання існуючого потужного потенціалу. Наявні можливості комплексної термінальної обробки експортно-імпортних і транзитних вантажів на кордоні з ЄС, що відповідають сучасним вимогам міжнародного транспортного ринку інтермодальних перевезень, а також нормативні та практичні напрацювання транспортних компаній свідчать про те, що Закарпаття вже сьогодні може претендувати на статус європейського транзитного центру.

З-поміж головних завдань означеної програми – відновлення довіри європейських партнерів до безпеки та якості послуг всіх підрозділів «Укрзалізниці» та транспортно-експедиторських і термінально-логістичних компаній. При цьому головним сигналом для учасників міжнародного транзиту про відновлення сприятливих умов транспортування через територію України мають стати конкретні кроки з боку «Укрзалізниці» та влади. 

Також задля встановлення об’єктивної картини сучасного стану справ у транспортному комплексі на західних кордонах України та з метою відпрацювання програми з відновлення позицій України на міжнародному ринку перевезень як транзитної держави, вбачаємо за необхідне створення відповідного Агентства 5-го міжнародного транспортного коридору з дислокацією в Закарпатській області, головними завданнями якого стали б: консолідація ділових інтересів співтовариства для збільшення масштабів транспортного бізнесу Євразії; створення транспортно-логістичного сервісу на світовому ринку; розвиток технологій взаємодії інфраструктурної системи з іншими стандартами перевізної діяльності; відтворення ринку ремонту і виробництва рухомого складу нового покоління; збільшення інвестиційних потоків у розвиток транспортної інфраструктури.

Крім цього, у контексті стабілізації та розвитку самоврядних територій Західної України просили б також Вашої підтримки у реалізації проекту відновлення і ефективного функціонування гірських залізниць колії 750 мм в Карпатському регіоні України, ініційованого науковцями Дніпропетровщини та підтриманого громадськістю Закарпатської області. Цей проект не тільки реально доступний для реалізації, а ще і вкрай економічно необхідний для Закарпаття, є значимим не тільки для західних регіонів України, а й для держави в цілому».

Враховуючи наведене вище, депутати облради просять вжити відповідних заходів щодо реалізації наведених пропозицій, спрямованих на розв’язання проблем, що негативно вливають на розвиток залізничного комплексу на Закарпатті».

Прес-служба Закарпатської облради

19 березня 2015р.

Теги: транзитний центр, звернення, пропозиція

НОВИНИ: Соціо

16:16
/ 2
БЕБ зупинило закупівлю Ужгородської міської лікарні на 5,8 млн грн
11:54
/ 2
У Мукачеві в семи амбулаторіях та на підстанції водоканалу встановлять сонячну генерацію
22:37
/ 2
У суботу у Верхніх Воротах на Мукачівщині зустрічатимуть полеглого Героя Івана Вотьканича
22:22
/ 1
"Щасливі діти" запрошують дітей із соціально вразливих родин в "УжТур"
20:57
/ 1
В Ужгороді сьогодні попрощалися із захисником Олегом Ващенком
16:39
/ 1
У Ясінянську громаду на Рахівщині надійшла звістка про загибель Ярослава Бузака, що вважався зниклим безвісти від січня 2023 року
11:06
/ 1
В Ужгороді в п'ятницю попрощаються з Олегом Ващенком
16:10
ТОП 10 вакансій: на Закарпатті є 46 вакансій водіїв і 53 – швачок
15:28
/ 1
У Міжгір’ї відкрили Алею Слави Героїв-Захисників
20:39
/ 4
Холмківська громада провела в останню дорогу Героя Михайла Койду з Розівки
16:45
/ 2
"Казанова" з Рівненського ТЦК Ярмошевич повернувся з фронту і формує нову бригаду в Ужгороді – ТСН
14:28
/ 3
ФОТОФАКТ. Закарпатський ОТЦК показав, як проходять базову підготовку усі мобілізовані до лав ЗСУ
01:52
/ 2
Від системи "Шлях" через неповернення водіїв відключили 2-х перевізників з Закарпаття
00:51
У Ракові на Ужгородщині попрощалися з полеглим Героєм Олександром Кострицею
23:20
У Тур'я Пасіці Ужгородського району провели в останню дорогу 24-річного Героя Олексія Тирпака
19:14
/ 1
Угорський інститут з Берегова отримав дозвіл розробляти 3 родовища з термальною водою на Берегівщині
18:10
/ 2
У Великому Березному попрощаються з Мирославом Майдичем, який загинув ще в лютому
16:53
/ 9
Ромжа, Галич і церква в Ужку: розроблено герб правлячого єпископа МГКЄ Теодора Мацапули
22:28
/ 1
У Мукачеві попрощалися з полеглим Героєм Василем Улинцем
21:51
/ 1
В Ужгороді попрощалися з полеглим Юрієм Кучериком
19:32
Після втручання БЕБ Ужгородська міськрада скасувала тендер з ремонту ліфта на 2,2 млн грн
14:43
Закарпатцю присудили сплатити "Закарпатгазу" 188 тис.грн через "підкручений" лічильник
13:41
"Укрзалізниця" скасовує пересадковий потяг Ужгород-Чернівці
23:56
/ 1
В Ужгороді попрощалися з полеглим захисником Романом Гапаком
20:50
У січні-березні поточного року на Закарпатті здали житла в експлуатацію на 30% більше, ніж торік
» Всі новини