Ні червоне, ні зелене. Світлофори в Ужгороді «сліпнуть» через напругу і нестачу грошей

Останнім часом зі світлофорами в обласному центрі коїться казна-що: не працюють удень, зате влаштовують «дискотеку» у вечірній час, «німіють» або й узагалі «посліпли». Несправні «очі» ускладнюють у місті рух транспорту й пішоходів.

Ні червоне, ні зелене. Світлофори в Ужгороді «сліпнуть» через напругу і нестачу грошей

Збої в роботі світлофорів, пояснив «Замку» Іван Драгула, начальник відділу організації дорожнього руху та нагляду за станом доріг відділу УДАІ УМВС в Закарпатській області, насамперед через перепади напруги й жахливий стан кабелів самих світлофорних об’єктів.

Старі, зайві, дорогі

«Нові діодні світлофори працюють у нормальному режимі, – каже Іван Михайлович. – Проблеми виникають зі старими, які в місті не міняли ще з 80-х років. Система постійно виходить з ладу, перегорає кабель, світло «стрибає» від напруги. Навіть якщо комунальники все полагодять, то згодом проблема знову повторюється. Та й грошей встановлення й ремонт світлофорів потребують чималих. Адже тільки один сучасний світлофор коштує від 50 до 250 тисяч гривень».

Радянські прилади, наголошує Іван Драгула, треба в будь-якому разі демонтувати й установити нові, модерні. Контролювати ж ситуацію нині мали б комунальники з «Ужсвітла». Колись цим переймалися працівники спеціалізованої механізовано-експлуатаційної дільниці, потому естафету «передали» «Міськсвітлу», яке мерія ліквідувала. У новоствореному «Ужсвітлі» «Замку» ситуацію зі світлофорами не відкоментували.

Не вирішили питання й зі світлофором на вулиці Минайській у районі торгового центру «Сільпо». Днями на засіданні виконкому Ужгородської міськради таки заговорили про цю аварійну ділянку – до мерії надійшло ко­­лективне звернення 150 ужгородців. Іван Драгула каже, уже є кілька пропозицій: якщо світлофор і не встановлять, то лежачий поліцейський чи острівці безпеки точно з’являться. Наразі питання вивчає транспортна комісія.

Є в місті й зайві світлофори – зокрема, на вулиці Корятовича, неподалік «зеленого ринку» і книжкового магазину «Кобзар». «Пропонували мерії демонтувати принаймні один зі світлофорів, – зауважив Іван Михайлович, – перенести, наприклад, на перехрестя вулиць Можайського й Минайської чи в район Закарпатської й Загорської, адже тут вони вкрай потрібні... Утім досі нічого не змінилося».

Нещодавно Закарпатська обласна рада схвалила «Регіональну програму розвит­ку дорожнього руху і його безпеки на автомобільних дорогах, вулицях міст та інших населених пунктів, залізничних переїздах області на 2013–2016 роки». На її виконання планується виділити майже 4 мільйони гривень. На світлофори на рік з обласного бюджету піде 200 тисяч.

У Львові ж уперше в Україні впровадили європейську систему автоматичного регулювання руху – встановили в місті 13 «розумних» світлофорів. Вони мають давачі, які рахують автівки на перехрестях, керують рухом на дорогах, запобігають заторам і полегшують пересування і людей, і машин. Іван Драгула каже: Ужгородові така мудра техніка ще «не світить» – задорого.

«Маячки» повимикали

Два роки тому світлофори на ключових перехрестях і переходах в Ужгороді «заговорили». «Перехід дозволено» і «Перехід заборонено» стали в місті «очима» для незрячих і людей із вадами зору.

«Світлофори – лише один бік проблеми, – зауважила Оксана Богданець, голова правління Ужгородської міської громадської організації «Дивосвіт», директор інформаційно-реабілітаційного центру для осіб з вадами зору «ДИВОСВІТ», – тож сказати, що винятково через них місто не пристосоване до потреб людей із вадами зору, неможливо й некоректно. Проект «Доступне Закарпаття» реалізований, – однак, на жаль, надалі нічого не зрушено з місця. Два роки тому ми опитали півтораста людей з обмеженими можливостями й оснастили сім світлофорних об’єктів спеціальними звуковими пристроями. А «маячки» з’явилися на медичних установах, Закарпатській ОДА, Ужгородській мерії, УТОСі, на залізничних вокзалах і автостанціях обласного центру, Мукачева, Чопа, Хуста тощо. Та в березні 2010-го проект закінчився, і, хоч місцева влада обіцяла продовжити допомагати людям із вадами зору, – уже два роки жодного світлофорного об’єкта в Ужгороді не оснастили. А ті, які не працюють, навіть не ремонтують!

Так, у міській поліклініці «ма­­ячок» працював, утім наразі його вимкнули – чому, не знаємо. Над входом до управління праці й соціального захисту населення висить, але також не ввімкнений. На Ужгородському залізничному вокзалі встановлення маячків розраховано на перонах. От зійш­ла людина з потягу – і спокійно може дійти до виходу з вокзалу. Тут нині на балансі є 6 таких «ма­ячків», але 4 не встановлені через технічні труднощі. На пло­щі Петефі й у Новому районі світлофори «не розмовляють», на ключових перехрестях часто бувають збої».

Є переходи, де світлофори працюють, проте людям просто не вистачає часу перейти дорогу. Наприклад, за 20 секунд – від Швабської до ТЦ «Україна» чи за 11 секунд – через Капушанську до ТЦ «Епіцентр» треба не йти, а бігти. 
«Відведений інтервал можна відрегулювати, систему перепрограмувати, час на перехід збільшити. Скільки секунд «дозволити», вирішують фірми, на балансі яких перебувають світлофорні об’єкти».

По динаміку в автобус?

Пані Оксана наголошує: Ук­раїна підписала Конвенцію про права інвалідів, і держава мала б забезпечити комфортне пересування людей із вадами зору. «Уся Європа адаптована до потреб людей з інвалідністю – є пан­дуси, працюють «маячки» тощо. Тим, хто має проблеми із зором, насамперед важливі контрасти.

Наприклад, 10–15 см жовтої фарби на сходах, як це є на львівському залізничному вокзалі чи в київському метро, дозволять зорієнтуватися. Або бруківка різної фактури, щоб людина могла взуттям чи тростиною відчути зміни рельєфу... Та в країні цим ніхто не переймається. Утім наш Центр і громадські активісти регулярно лобіюють питання. Маємо інформацію, всі потрібні розрахунки, розроблені стандарти, готові співпрацювати, але за два роки до нас ніхто не звернувся, нічого не зроблено з боку місцевої влади».

Наразі інформаційно-реабілітаційний центр спільно з громадськими організаціями з інших регіонів розробляє стандарти і веде переговори щодо внутрішнього й зовнішнього озвучення в громадському транспорті. За проектом маршрут і зупинки громадського транспорту в салоні і ззовні будуть оголошуватися через спеціально встановлені динаміки.

Надія Вишневська, Старий Замок Паланок

18 грудня 2012р.

Теги: світлофор

Коментарі

1958 2012-12-20 / 16:14:17
Отремонтировать светофоры, при желании, не проблема даже электронщику среднего уровня, нечего выдумывать проблемы там, где их нет. Перегоревшие лампы опять таки последствие низкой квалификации обслуживающего персонала, или желание выбить побольше денег. Даже некоторые домохозяйки ориентируются в надписях на лампочках - если 210-220 вольт, значит долго не живет, если 230-240, значит долговечный осветительный прибор. Сплошные отговорки и выдумки, дабы денег подзаработать.

ГАИ 2012-12-18 / 19:54:32
А откуда будут деньги на светофоры если Беляков Юра ежемесячно забирает с Ужсвета дань в размере 20000 гривен и носит Погорелову.а вы хотите чтобы какие то светофоры работали.

НОВИНИ: Соціо

22:07
/ 1
У Перечині провели в останню дорогу полеглого Героя Володимира Пасера
19:40
Клопи, холод, заміна місць – пасажири скаржаться на неналежний сервіс у потягах RegioJet українського напрямку
22:08
На війні поліг Юрій Гончарук із Бистриці Чинадіївської громади
16:02
В Ужгороді попрощалися з полеглим Героєм Віктором Ілларом
13:26
В Ужгороді в понеділок попрощаються з полеглим Героєм Віктором Ілларом
20:13
Північне сяйво спостерігали на Закарпатті
11:30
/ 1
Ужгородському ліцею хочуть присвоїти ім’я Івана Чендея
16:20
/ 40
Звільнений екс"воєнком" Музиченко стане заступником голови Закарпатської ОДА
12:20
У Чопі провели в останню дорогу полеглого на Донеччині Валерія Баса
12:05
/ 2
На Запоріжжі поліг Володимир Пасер з Перечина
05:40
У Мукачеві в Лікарні святого Мартина відкрили перинатальний центр
18:25
Переправнику з Мукачева, що "заробив" на "ухилянтові" $8000, призначили заставу 151 тис. грн
17:37
/ 1
Пасажирам потяга з Чопа до Праги загрожують штрафи до €5000 євро
11:43
У п'ятницю в Ужгороді попрощаються з полеглим Героєм Тарасом Гаврішем
11:28
/ 2
Системи супутникового інтернет-звʼязку Gilat SkyEdge, які виробляє в Ужгороді завод Jabil Circuit, масово імпортуються в росію – "Слідство.Інфо"
11:07
/ 1
У Негрові Мукачівської громади прощатимуться з полеглим Героєм Миколою Батриним
19:00
/ 6
В Ужгороді суд підтримав "владний" "дерибан" понад 1 га землі із зеленими насадженнями на Кримській
16:24
/ 7
В оперативному командуванні "Захід" відреагували на заяву ФК "Хуст" щодо затримання футболіста
15:12
/ 65
Папа Франциск призначив очільником Мукачівської греко-католицької єпархії Теодора Мацапулу
11:44
/ 1
На Донеччині поліг Віталій Мацола з Лазів Тячівської громади
00:15
/ 1
В Ужгороді попрощалися з полеглим Героєм Юрієм Семиряжком
22:11
Плюси, мінуси й підводні камені річки Тиса. Відеорепортаж із берегів "Стікса для ухилянтів"
12:05
Учора в Тисі знайшли тіла ще 3-х потопельників, що не добралися до Румунії
11:58
/ 2
В Ужгороді завтра попрощаються із Євгеном Белкіним
21:14
На Закарпатті житель Золотоноші хотів потрапити до Румунії в спідниці, з перукою та паспортом сестри
» Всі новини