Ти, дебіле, або Булінг учителя Богданської школи

Ти, дебіле, або Булінг учителя Богданської школи

Права дитини в освітньому процесі українським законодавством є добре захищеними. Це прописано як в законах в галузі освіти, так і в Кодексі України про адміністративні правопорушення, які відповідають європейським стандартам. В статті 6 Закону України «Про освіту» чітко прописані фундаментальні цінності, засади української освітньої політики, зокрема людиноцентризм, гуманізм та, звертаю увагу, формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками. На захист психічного і фізичного здоров’я неповнолітньої особи, учасника освітнього процесу спрямовані і нещодавно внесені зміни Верховною Радою України в Кодекс України про адміністративні правопорушення, зокрема в статтю 173-4 Булінг (цькування) учасника освітнього процесу. Але чи завжди і чи всі учасники освітнього процесу дотримуються цих вимог у захисті прав неповнолітніх осіб? Звичайно ні. І, що прикро, інколи з боку навіть вчителів. Такий кричущий факт вчительського булінгу, який стався в школі мого рідного села Богдан, і хочу висвітлити в даній публікації.

Так, 20 березня 2019 року учень 9-А класу Богданської ЗОШ І-ІІІ ступенів Іван Сосновський в школі отримав травму, а саме – зламав зап’ястя правої руки. Логічно напрошується питання: що ж стало причиною травмування учня?  В ході власного розслідування з’ясувалося наступне.

У понеділок, вісімнадцятого березня, під час перерви в коридорі шкільного корпусу один з учнів сказав матюк. В той момент недалеко проходила вчитель Романюк Марія Іванівна, яка почула це і відреагувала різким агресивним випадом в бік учнів, сказавши, що матюки вживають лише учні, в кого батьки алкоголіки, хащівники (слово, яким виражають зневажливе відношення до мешканців гірських окраїн села) і ті, що б’ються в сім’ях (неблагополучні сім’ї), давши в такий спосіб непрямий натяк, що вони  саме є дітьми таких батьків, а також пригрозила шкільною лінійкою та поліцією. Іван Сосновський, який стояв поряд, спонтанно сказав у відповідь, що вся школа вживає матюки, при тому дещо різко, що, звичайно, не личить учневі. І реагувати на такі факти треба.  Способи і методи роботи з різними категоріями дітей, втому числі із складними, є добре розробленими в сучасній педагогіці та широко апробованими в практиці. Але це вже інша тема. Та найцікавіше те, які виховні, педагогічні інструменти застосувала до вказаного учня вчитель математики вищої категорії, пенсіонер, екс-директор цієї школи в 90-х першої половини 2000-х років. Учень, який матюкнувся, уже більше не цікавив її. Далі вся увага вказаного вчителя була направлена на  сміливця, який посмів огризнутися. Романюк М. І. прямо з урока іншого вчителя забирає Івана Сосновського до вчительської, де застосовує агресивний істеричний напад на учня з різкими випадами приниження його гідності, обзиваючи його дебілом, чмом та цілою низкою інших принизливих виразів та залякувань поліцією. Та на цьому не завершилася історія. Вказаний вчитель, очевидно, не напившись достатньо енергії, у середу, 20 березня повторно викликає учня до математичного кабінету і в присутності класного керівника Шемоти Марії Антонівни повторно влаштував майже півгодинну тираду психологічної агресії та словесного ображання «чма». До того варто зауважити, що вчитель Романюк М. І. не має прямого відношення до учня Сосновського Івана, позаяк не веде в їхньому класі уроків, а ні не є класним керівником. Вказаний учень після такої «виховної» роботи, абсолютно непедагогічної, яка, як правило, дає зворотній ефект, вийшов з кабінету у стресовому стані і, не контролюючи емоції, вдарив рукою в стінку. Як наслідок – перелом зап’ястя правої руки.

Неупередженим оком одразу видно, що даний факт є чистої води грубе  психічне насильство, посягання на гідність дитини, порушення головних засад освітньої політики держави і до того ж вчителем, проти якого учень практично беззахисний, адже останній наділений владою. Тому даний вчинок з боку вчителя може підлягати і під пункт 3 статті 41 КЗпПУ.

Після даного інциденту мама потерпілого, Сосновська Валентина Валеріївна, усно по телефону звернулася до директора школи Абеле Сніжани Іванівни, заявивши про факт булінгу з боку вчителя школи. Чи повідомив директор школи про факт психологічного насилля, згідно з вимогами Кодексу України про адміністративні правопорушення, відповідний підрозділ національної поліції? Сумніваюся. Тоді це є фактичне покривання вчителя, який порушив законодавство України.

14 квітня 2019р.

Теги: булінг, Богдан

Коментарі

Каріна Мелеш 2021-04-12 / 16:08:45
Я вчуся в цій школі і дуже боюся цю вчительку.

Олег Ножовнік 2019-11-11 / 13:44:28
Пишу статтю про проблему булінгу. З'ясоване дозволяє стверджувати, що вищеописана ситуація в українських школах скоріше правило, ніж прикрість. "Педагоги", які у більшій масі втомлені від життя і жаліються на зарплату (яку, до речі, їм призначають ті, кого вони зневажали і принижували) і т.д., займаються постановкою діагнозів, замість "сіяння розумного...". Виникає ряд запитань: Чому у світі так багато цікавого, а уроки географії та історії такі нудні? Де їх педагогічна майстерність про яку так багато розповідають? Як потрапляють на роботу З ДІТЬМИ такі особи? Додам, девіантність та гіперактивність - це НЕ діагноз!!!!

Наталія 2019-06-08 / 21:11:34
Чому автор статті так агресивно настроєний проти вчителів даної школи? Це вже не перша стаття приниження гідності вчителів цієї школи .Виглядає грубою помстою для окремих вчителів.

*** 2019-04-22 / 14:48:25
Агресія-ознака слабкості. Сильні не б’ються і не обзиваються,а шукають мирний варіант!.Справді,важко дотримуватися біблійних заповідей.

Василь 2019-04-17 / 08:34:39


Анонімні хамство і перехід на особистості. Коментар видалено. Адмін


Степан Крук 2019-04-16 / 22:34:52
Доброго вечора всім! Перечитав всі коментарі – проблема в школі реально існує. Особисто мене конфліктна ситуація в школі с. Богдан зачепила, як кажуть, за живе. Хоч, на жаль, по великому рахунку це типові недоліки для всіх шкіл. Виключенням для Богданівської ЗОШ є лиш те, що у інших школах зазвичай пиячать фізкультурник із трудовиком, а в цій - завучі. Сподіваюся, що управління освіти РДА, депутатський корпус дадуть належну оцінку проступку педагога. Те що тема піднята і викликала резонанс свідчить про прагнення кожного до цивілізованої освіти та до ввічливого відношення до наших дітей у начальних закладах, зокрема в цій конкретній школі. І це нормально! Особисто для себе, читача та споживача інформації , хотів би також і якісного інформаційного продукту із дотриманням журналістської етики та журналістських стандартів: баланс думок і точок зору, достовірність (посилання на джерела), відокремлення фактів від коментарів, точність, повнота представлення фактів та інформації по проблемі. Дана публікація, та ще із претензіями на журналістське розстеження ,не витримує жодної критики і базується в основному на журналістських судженнях. Якщо ти журналіст, то дпя даної публікації зобов’язаний був взяти коментарі в конфліктуючих сторін , в потерпілого і педагога. Журналіст, котрий проводить журналістське розстеження неодмінно повинен був навідатися до директора школи за коментарем. Це не журналістика, це кара Господня! Не варто, пане Петро, позиціонувати себе журналістом, коли Ви ним не є. А конфлікт із вчителькою обов’язково закінчиться і людям, котрі живуть в одному селі, хамити один одному не варто, бо осад від цього залишиться в душах на роки… Спокійно всім ночі!

Ольга Максимюк 2019-04-16 / 19:42:23
Шановна пані Ольга я не писала коментар для того щоб обговорювати інші подробиці, а що до ленійки і випускного я сина підтримала, думаю що після такого відношення в тому числі попереднього скандалу з пані Абеле я небачила, а ні мій син в цьому потреби. А на рахуно"такої мамочки" я не ображаюся тому що на мою думку до такої мамочки Вам ще далеко у всіх відношеннях.

Оля 2019-04-16 / 17:56:50
Як у такої мамочки вихований син заявив що з такими дебілами які у него в класі не буде йти на лініку і випускний

Ольга Максимюк 2019-04-16 / 17:29:54
Доброго дня всім я небуду ховатися за ніками не бачу в цьому смислу. Всі ми принижуємо один одного, без причини і Петро Петрович тут нідочого не в ньому проблема, а проблема дійсно в компетентності та в етиці поведінки вчителя. Минулого року Марія Іванівна зробила з моєго сина, учня 11 класу "неадикватного дебіла", обзивала, принижувала отримуючи задоволення, а зараз знайшла іншу чиюсь дитну. Це шановні і говорить нам які внас висококваліфіковані спеціалісти, педагоги зі стажем, з вищою освітою. А що ми хочемо бачити від дітей, щоб вони вчили вчителя етики поведінки? Гірко але з такими педагогами, з такими взаємовідносинами ми будемо завжди стояти на місці.

Ольга Максимюк 2019-04-16 / 17:11:20

Слушне зауваження! 2019-04-16 / 14:05:31
Щоб такого більше не повторилося пропоную поставити в школі камери відеонагляду. Грошей на них вистачить якщо обрізати трохи зарплатню не до вчителям. Так і діти будуть себе контролювати, і вчителі будуть себе вести як слід

Марія Іванівна 2019-04-16 / 13:58:59
Попередній коментатор пише йому прикро, що всі ми висловлюємо свою думкк під якимись ніками, а сам написав нік "педагогіка".

Педагогіка 2019-04-16 / 12:17:16
Шановний Петро Петрович.
Спасибі вам за те що піднімаєте подібні питання.
Проблеми дуже великі і для їх вирішення необхідна консолідація усіх інститутів суспільства.
Але дуже прикро, що всі ми висловлюємо свою точку зору під якимись ніками.... Оскільки рівень хамства не дозволяє прізвище оприлюднити і відповісти за свої слова своїм реноме.....
Також шкода що сайт дозволяє лити бруд на автора невідомим кляузникам.... Але очевидно.... що якщо-б заборонив.... то????

Степан Крук 2019-04-16 / 12:14:25
Заскочив на хвильку на сайт, прочитав коментар Наталії і зрозумів, що ще не все втрачено...

Наталія 2019-04-16 / 09:19:26
Петро Петрович, мені неприємно читати ваші статті, де ви мстите тій чи іншій людині. Ви кандидат історичних наук, журналіст і це вам зовсім не личить.Пишіть статті наукові, це у вас непогано виходить.Піднімайте реальну проблему, а не ту,щоб комусь досолити.Марія Іванівна моя перша вчителька.Для когось класний керівник, вчитель математики.Це розумна, добра людина. В неї багато вихованців, які добились непоганих успіхів у житті.Ідеальних людей не має.І ми з вами не ідальні.Чи може ідеальні ті, хто під чужим ім"ям пишуть коментарі?Все це дуже неприємна, грязна справа.Давайте кожний почнемо з себе, а що ми зробили, щоб інші ставали кращими?Слід у житті ми залишаємо своїми справами, а не словами...

Богданець 2019-04-16 / 08:39:59
Проблема у даній школі не у вчителя які вчать і десь іноді переходять межу вседозволеногл а в пянці і особливо завучів


Степан Крук 2019-04-16 / 08:22:46
Народ, ми дичавіємо і це страшно! Будуємо по три храми на село, апелюємо до поліції, до влади, до Марса, але тільки не до себе любимих. Ми зневажаємо всіх і вся!!! Ми плутаємо димократію із анархією в своїх головах. Якщо кожний для себе не визначить рамки дозволеного, ту червону межу за яку переступати не можна ніколи, при жодних обставинах ніхто нам не допоможе. Ми повинні в першу чергу поважати самі себе і створювати морально-психологічну зону комфорту в своїх селах і містах. Впротивному разі нам всім трендець - це повільне забидлення та самознищення...

Африка 2019-04-15 / 23:22:34


Анонімні хамство і перехід на особистості. Коментар видалено. Адмін


До Ивана 2019-04-15 / 22:55:19
"У Сосновського психіка нарушена" та інші звинувачення, які зводяться до ярлика: ТИ ПОГАНА ДИТИНА, ТИ НЕ НОРМАЛЬНИЙ і т.п. Це є не, що інше як уже кібер булінг. Треба, щоб національна поліція взяла у адміністратора сайту ІР-адреси пристроїв звідки були зроблені такого характеру коменти. От цікаво буде, якщо той Иван виявиться вчителем.

Агресія породжує агресію 2019-04-15 / 22:08:35
Що ж, прочитала я цю статтю, коментарі, і прийшла мені в головому "геніальна" ідея. А давайте тепер будемо всіх неконтрольованих дітей обзивати і доводити їх до травмпункту, замість того, щоб проводити з дитиною виховні роботи. А давайте тепер всі вчителі будуть зриватися на наших дітях, говорити їм все, що вони про них думають, і бити їх палкою по голові. Якщо учні, вчителі бачили, що Сосновський дитина з девіантною поведінкою, то потібно було звернутися до шкільного психолога, кінець в кінців до органів місцевого впорядкування. Скільки ще ви будете покривати РЕАЛЬНО неадекватних вчителів, яких діти "доводять" до істерики і вони бідні не витримали. Якою б поганою дитина не була - це не привід вчителю ображати дитину, казати про її батьків, що вони алкоголіки. А може це болюча тема для дитини, а може він такою поведінкою знімає стрес, або хоче привернути на себе увагу. Так дитина кричить про допомогу. Давайте ще піднімати зарпалту вчителям, щоб їхня наглість росла в геометричній прогресії. Батьки Сосновського теж не золоті, і, очевидно, не займалися дитиною належним чином. Зараз цій дитині потрібна психологічна допомога, і я сподіваюся пан психолог в змозі її надати. Так, Ференц трохи не розібрався в темі булінгу, адже булін - це систематичне цкування, а в даному випадку, по крайній мірі, як я бачу, це сталося один раз. Але цього разу достатньо, щоб цей вчитей поніс відповідальність. Чому завжди якщо щось винні діти, або батьки, а вчителі набивши кармани явно завишеними заплатами зажди залишаються святими, і не доторканими. Знання у дітей ноль, вчителі приходять а влкогольному стані на уроки, а то і не приходять. І, до речі, коли я вчилася в школі, то теж потерпала від авторитарних методів цього вчителя. Тоді я мовчала, і боялася комусь про це говорити, але зараз не можна. Хтось там писав, що "А радянські часи нас могли і бити і ла ла ла", та давайте далі вступати в комуністичні партії, їздити на жигулях і т.д. Мать вашу, 21 століття на дворі, ви геть подуріли. Де педагогічний такт? Де адекватність? про це не можна мовчати!!!!


Петро Ференц
Публікації:
/ 12Запис мого діда і сепаратне святкування Паски
/ 4Сигітський визвольний похід. Тріумф і трагедія
/ 6Ухвала про злуку ЗУНР і УНР у Станіславі та представництво Закарпаття
/ 5Михайло Тиводар. П’яті роковини
Іван Жеґуц та його "Книжка і преса - їхні шляхи у Закарпаття протягом двох століть"
/ 7Як жити з "ворогом народу"?
/ 11Олекса Борканюк і декомунізація історії комуністичного руху Закарпаття
/ 3Підкуп був, підкупу не було
/ 12Погані українські президенти і добрий український охлос
/ 4Голодомори, політичні репресії, терор, погроми, депортації
/ 5Перші польові матеріали, або Записник бесід з батьком
/ 56Московське православ’я на Закарпатті як дітище МГКЄ
/ 13Родина Поповичів з Богдана
/ 10Богданські смереки, або Похвала глупоті
/ 5Освітній закон і Угорщина. Історичний контекст і завдання на перспективу
З літопису села
Український чин Закарпаття в період угорської окупації та початку встановлення радянського тоталітарного режиму (1939-1945 рр.)
/ 5Пам’яті батька
/ 2Юрій Ерстенюк. На таких тримається Україна
/ 1"Золотий" вересень
/ 1Хата Калинюка
/ 10Михайло Тиводар. Слово про Вчителя
/ 36Бібліотека, фітнес і комунальне майно
/ 2Старе гуцульське фото з ХІХ століття
/ 12Гра на бідності
» Всі записи