Через Закарпаття проляже Транс'європейська залізнична магістраль

Чотири країни Євросоюзу і Україна домовилися про створення Транс'європейської залізничної магістралі. На думку експертів, Україні проект обійдеться в $35 млрд.

Міністри транспорту України, Франції, Італії, Словенії та Угорщині підписали Декларацію про наміри з проекту Транс'європейської транспортної мережі №6. Проект являє собою залізничну магістраль «Ліон (Франція) - Трієст (Італія) - Дивача - Копер/Дивача - Любляна (Словенія) - Будапешт (Угорщина) - Чоп (Україна)». Більше того, магістраль передбачена продовжити до Києва з перспективою розвитку залізничного сполучення до Москви.

«В останньому абзаці Декларації зазначено, що міністри виявили бажання продовжити даний пріоритетний проект Єврокомісії до Києва з перспективою розвитку залізничного сполучення до Москви», - розповів виданню Геннадій Рак, начальник управління зовнішньоекономічних зв'язків Міністерства транспорту, що був присутнім під час підписання.

Міністри країн, що підписали декларацію, домовилися в найкоротший термін уводити в дію всі ділянки вищевказаної залізничної ділянки. «У нас, звичайно, є залізничне сполучення між Чопом і Києвом, але воно в жахливому стані, - говорить Рак. - Тому дорогу потрібно модернізувати, поліпшити стан полотна, можливо, навіть прокладати нові шляхи». Окремою проблемою, за його словами, є тунель на ділянці Бескіт - Скотарське, яке потрібно «приводити в робочий стан».

Однак, як стверджує екс-керівник адміністрації залізниць «Укрзалізниці» Василь Гладких, для перетворення в життя ідеї такого транс'європейського коридору Україні потрібно буде повністю перестелити залізничне полотно. «Україна не перший раз пропонує ЄС такий проект. Щоб європейські швидкісні поїзди погодилися йти через нас, ми повинні їм надати можливість іти хоча б зі швидкістю 300 км/год, - розповів виданню Гладких. - А так по нашому полотну з такою швидкістю йти не можна - колія просто не витримає».

За його словами, повне перестилання полотна обійдеться Україні в $35 млрд. «Така сума пояснюється, наприклад, тим, що відповідно до вимоги до швидкісного шляху, авто- і залізничні магістралі не повинні перетинатися, у нас же на ділянці Київ - Чоп таких переїздів близько 120-150. Винесення кожного автопереїзду під землею коштує $15-25 млн.», - підраховує Гладких. Повна реконструкція «Бескітського» тунелю обійдеться ще в $40 млн. Виділення цієї суми, за словами Гладких, уже передбачено в бюджеті на 2007 рік.

За словами Рака, уже цього року Мінтранс почне роботу з дослідження залізничних колій і визначенню обсягів фінансування. А до 2010-го проект, аж до продовження коридору до Москви, планують повністю завершити. Залізничний напрямок «Ліон - Трієст - Дивача - Копер/Дивача - Любляна - Будапешт - Чоп» проходить паралельно з Пан’європейським транспортним коридором №5.

Україна планує вкласти більше $3,2 млрд. у розвиток міжнародних транспортних коридорів до 2011 року.
Дело
19 жовтня 2006р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
15:24
На Закарпатті торік зареєструвалися 7688 нових платників податків, а припинили діяльність 4720
14:30
Цьогоріч єдиного податку на Закарпатті сплачено на 17,5% більше, ніж торік
10:11
На Закарпатті надходження від туристичного збору за рік зросли на 14%
22:23
угорщина завертає вантажівки з України в "Загоні" через відсутність оформлених документів Т1
20:01
/ 7
На Закарпатті незаконно будують деревообробний завод, для роботи якого потрібно 32 тисячі лісовозів щороку, – природозахисники
20:49
Цьогоріч у зоні діяльності Закарпатської митниці товарів імпортовано утричі більше, ніж експортовано
18:32
/ 1
На Закарпатті закладуть плантацію лохини в горщиках
19:55
Виноградар з Херсонщини, господарство якого – в зоні бойових дій, консультує фермерів на Закарпатті
21:34
На Закарпатті у поточному році, в порівнянні з 2022-м, експорт товарів зменшився на 27%, імпорт – на 16,5%
18:35
Закарпаття дає українському виноградарству нове життя – виноградар з Херсонщини
» Всі новини