Микола Цуганич: Міжнародні перевізники з перетином кордону не повинні відчувати різниці в послугах

Інтерв'ю з директором філії «Укрінтеравтосервіс-Закарпаття» Миколою Цуганичем порушує питання євроінтеграції в сфері перевезень.

Микола Цуганич: Міжнародні перевізники з перетином кордону не повинні відчувати різниці в послугах

— Миколо Михайловичу, чим, власне, займається очолювана вами структура?
— Насамперед повинен наголосити, що Україна має один із найбільших транзитних рейтингів, і тому повніше використання її транзитного потенціалу може давати їй великі прибутки. Зрозуміло, що Закарпаття в державі має в принципі найвищий такий потенціал, оскільки межує з країнами ЄС — Угорщиною, Словаччиною та Румунією, з яких у напрямку із заходу на схід Європи та навпаки найбільший автомобільний транспортний потік іде через КПП «Тиса» на українсько-угорському кордоні та через КПП «Ужгород» на українсько-словацькому кордоні. Забезпечити більш ефективне використання транзитного рейтингу якраз покликане створене державне підприємство Мінтрансзв язку України «Укрінтеравтосервіс». Отож і наша філія діє з березня 1997 року. Я очолюю її вже дванадцятий рік поспіль.
Відтоді відбулися значні зміни. Зокрема пункти служби міжнародних перевезень (СМАП), розташовані на держкордоні, нещодавно відійшли від нашої філії повністю. У володінні «Укрінтеравтосервіс-Закарпаття» на сьогодні залишилися два термінали: автотер-мінал «Закарпаття» в Ужгороді поряд із центральним офісом філії по вулиці Тельмана, 111, а в Чопі — сервісна зона пункту пропуску «Тиса», два пункти автомобільного сервісу (ПАС) у смт Чинадійово Мукачівського і в с. Дяково Виноградівського районів. Маємо розвинуту мережу пунктів харчування для водіїв. Працюють у нас 2 потужні тягачі-евакуатори для надання технічної допомоги міжнародним автоперевізникам на дорогах. Це своєрідна система «SOS» швидкої технічної допомоги, що функціонує у взаємодії зі службою ДАІ (плюс чіткий радіозв'язок «диспетчер-водій» аж до перевалу — так звана «водійська хвиля» — єдина для міжнародних перевізників).
Оскільки всі транспортні засоби, котрі займаються міжнародними перевезеннями, повинні бути обладнані спеціальними приладами — тахографами, без яких до країн ЄС їх ніхто не впустить, то ми відкрили 4 пункти з сервісного обслуговування тахографів. Це в Ужгороді, Чопі, Чинадійові та Дякові. Із червня нинішнього року автотермінал «Закарпаття» отримав статус вантажно-митного комплексу (на сьогодні він є для автотер-міналу найвищим). Тут відбувається оформлення вантажного транспорту як на експорт, так і на імпорт, діє, крім іншого, склад тимчасового зберігання вантажів і транспортних засобів для фізичних осіб і митна лабораторія.
— Отож філія «Укрінтеровтосервіс-Закарпаття» вже надає увесь комплекс сервісних послуг від кордону і по всьому транспортному  коридору руху міжнародних автоперевізників?
— Так. До сказаного слід додати, що у нашій філії є кімната відпочинку для водіїв, душові, медпункт і пункт харчування із цілодобовим режимом роботи. В автотерміналі «Закарпаття» виконуємо роботи по розвантаженню й завантаженню каміонів.
За три квартали поточного року доходи нашої філії збільшились у 1,5 раза порівняно з відповідним минулорічним періодом. А зарплата в колективі зросла удвічі, і її середній розмір уже перевищує 1,7 тис. грн. на місяць. Завдяки цьому проти січня—вересня 2007 року відповідно збільшилася і сплата філією податків до бюджетів усіх рівнів.
— Мабуть, цьому сприяло і залучення інвестицій?
— За два останні роки наша філія, наприклад, інвестувала у розбудову сервісної інфраструктури області понад 5 млн. грн. Це в основному власні, тобто зароблені нашим колективом, кошти, і трохи нам допомогла грошима Асоціація спілки міжнародних автоперевізників (АСМАП) України.
— А до Євро-2012 маєте якусь програму?
—  Справді, філія «Укрінтеравтосервіс-Закарпаття» серйозно готується до цього футбольного чемпіонату, який проводитиметься в Україні та Польщі. Оскільки саме через наш край влітку 2012-го перемішатиметься значна кількість футбольних уболівальників, то до початку євротурніру нами буде завершено будівництво сервісної зони на пункті пропуску «Тиса» і реконструкцію ПАС у смт Чинадійово на трасі Чоп-Київ та в с Дяково під європейські стандарти. До слова, в нинішньому році у Чопі на пункті пропуску «Тиса» ми закінчили будівництво вагового комплексу для зважування автомашин на виїзд з України та благоустрій території сервісної зони на цьому пункті пропуску. Реконструкція дозволить нам обслуговувати як легковий, вантажний транспорт, так і ті автобуси, що здійснюють міжнародні перевезення. Що туди буде входити? Пункти швидкого харчування людей і санітарно-побутових послуг, зокрема прибирання автобусів, їх миття, заправлення водою та інше.
Успішному поступові нашої філії безумовно сприяє і тісна співпраця з митними органами та перевізниками. У цьому питанні висловлюю особливу подяку представникові АСМАП України у Закарпатській області, депутату облради Василю Лінтуру, регіональній раді міжнародних автоперевізників Закарпаття, очолюваній Михайлом Шкрібою, і, звичайно, головам — ОДА Олегу Гаваші й обласної ради Михайлу Кічковському, котрі розуміють наші проблеми, які завжди підкидає життя, й допомагають оперативно їх вирішувати.

30 жовтня 2008р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
15:24
На Закарпатті торік зареєструвалися 7688 нових платників податків, а припинили діяльність 4720
14:30
Цьогоріч єдиного податку на Закарпатті сплачено на 17,5% більше, ніж торік
10:11
На Закарпатті надходження від туристичного збору за рік зросли на 14%
22:23
угорщина завертає вантажівки з України в "Загоні" через відсутність оформлених документів Т1
20:01
/ 7
На Закарпатті незаконно будують деревообробний завод, для роботи якого потрібно 32 тисячі лісовозів щороку, – природозахисники
20:49
Цьогоріч у зоні діяльності Закарпатської митниці товарів імпортовано утричі більше, ніж експортовано
18:32
/ 1
На Закарпатті закладуть плантацію лохини в горщиках
19:55
Виноградар з Херсонщини, господарство якого – в зоні бойових дій, консультує фермерів на Закарпатті
21:34
На Закарпатті у поточному році, в порівнянні з 2022-м, експорт товарів зменшився на 27%, імпорт – на 16,5%
18:35
Закарпаття дає українському виноградарству нове життя – виноградар з Херсонщини
» Всі новини