В Ужгороді перевізники хочуть підняти тариф на проїзд в маршрутках до 4,5 грн

4,5 грн – таку ціну ужгородські перевізники озвучили за проїзд в громадському транспорті сьогодні на засіданні в Ужгородському прес-клубі. Цю цифру обумовлюють рентабельністю перевезення, оскільки збільшення ціни на газ та паливо суттєво впливає на подальше існування маршрутних перевезень.

В Ужгороді перевізники хочуть підняти тариф на проїзд в маршрутках до 4,5 грн

Володимир Козун, директор ПАТ «Ужгородське АТП 12107», відзначив, що на вчорашній нараді міськвиконкому перевізники подали розрахунки вартості перевезень пасажирів. Він зазначає, що міська влада розуміє ситуацію, тому йде на зустріч, та розрахунки все одно перевірятимуть, а процес затвердження нових рентабельних тарифів доволі довгий. І навіть в разі прискорення до якогось рішення дійдуть не скоріше, ніж через 1,5 місяця.

«Така ситуація склалася через вартість пального. Сьогодні другий день, коли ціна не змінилася. А до того, з п’ятниці,  пальне на заправках лише дорожчало. Виходячи з цих цін, ми зробили розрахунок, що вартість проїзду повинна бути 4,5 грн з рентабельністю 15% (0,5 грн)», — зазначає В. Козун.

Він зауважує, що газ із березня подорожчає на 56%, а оскільки 51 % автобусів АТП працюють на стисненому газу, то річні витрати збільшаться ще на 2,5 мільйони грн. За його словами, перевізники тягнули до останнього. При минулорічному піднятті тарифу до 3 гривень, вони були готові пропрацювати рік. Однак на сьогодні, із незалежних від перевізників причин, такий тариф є збитковим. До того ж 8 дизельних автобусів уже зняли з маршрутів, а в подальшому через подорожчання є можливість зупинки і газових машин. 

Як зазначає В. Козун, дизпаливо подорожчало в 1,85 рази, газ — у 1,35 рази, а в березні підніметься у 1,8. Крім того, збільшилась вартість, яка пропорційна до курсу долара, імпортних запчастин, котрі в Україні не виробляються. До того ж витрати на ремонт, акумулятори, шини — усе автоматично подорожчало в 1,5-2 рази.

Олександр Воронін, Голова Асоціації перевізників «Закарпатавтотранс», відзначив, що вони прагнуть об’єктивно викласти ситуацію та прийняти зважене рішення. Щодо цієї ситуації доповідач навів приклад: «Цієї суботи в області було підписано рішення голови ОДА на підвищення тарифів у міському і приміському транспорті на 0,37 грн. Однак затвердження, яке тривало 6,5 місяців, включає в себе вартість на дизтоплива 16-17 грн, хоча на сьогоднішній день ціна складає 27-29 грн. Як і чим перевізники покрити ці 10 грн? Тож оця некоротка система призводить до того, що ми постійно працюємо у збиток і намагаємося наздогнати, що ніяк не вдається. Якби система була не настільки забюрократизована, то можна було б впроваджувати гнучкі тарифи, наприклад, сезонні. Коли йде великий пасажиропотік тариф зменшується і навпаки, тариф на передвихідні, святкові та післясвяткові дні. Проте це не призвело би до вакханалії, адже є громадські організації, через які можна спокійно регулювати тариф». 

Олександр Воронін зауважив, що на частині маршрутів перевізники працюють безкоштовно.

Він також відзначив, що крім бюрократичної системи існує таке питання як пільгове перевезення. Однак самотужки його вирішити перевізник не може. О. Воронін зауважує, що є незахищені верстви суспільства, котрім дійсно потрібно  надавати допомогу, проте це питання не вирішується. До прикладу, із 1 червня всі пенсіонери, ветерани праці позбуваються права безкоштовного проїзду. А зможуть вони користуватися пільгами лише в тому разі, якщо місцеві бюджети знайдуть можливість оплачувати ці пільгові перевезення.

«Якщо б перевізникам виплачували за пільговиків хоча б 70-80% ніколи б не виникало цієї проблеми. Адже держава зобов’язала безкоштовне перевезення, а компенсувати усі збитки забула. Наприклад, за минулий рік на міжміських і міжрайонних маршрутах було перевезено пільговиків майже на 2 мільйони. Та ні один перевізник ні копійки за ці збитки не отримав», — зазначає О. Воронін.

За його словами, йде боротьба з нелегальними перевізниками, які сплачують лише єдиний податок. Однак вони все одно займають близько 45-50% ринку. Адже легальний перевізник їздить згідно із договором ОДА, пройшовши конкурс, у нього є чіткий розклад, кожен пасажир повинен мати застрахований білет. А також змушений встановити GPS, тахограф .

«На першому місці для перевізників і нас стоять пасажири. І від цього завжди потрібно відштовхуватися. Однак не лише ми повинні думати про пасажирів, адже згідно із законом «Про автомобільний транспорт» замовником перевезень є облдержадміністрація, райдержадміністрація і міська влада. Саме замовники повинні створити перевізникам умови для рентабельної роботи на маршруті», — каже О. Воронін.

Олексій Куля, голова Асоціації перевізників Ужгорода зазначає: «Єдина галузь, яка задіяна в економіці міста, яка має регулятор на тарифи — це транспорт. Тому що міська рада не робить цього ні в аптеках, ні на заправках, ні в магазинах. І кожного разу виходить, що влада намагається здатися хорошою: гальмує тариф, надає різні соціальні блага та пільги. Але у транспорті це все виходить за кошт перевізників. Тобто ми перевозимо близько 30% пасажирів безкоштовно, котрим держава надала пільги. Тож влада якраз і піариться за наш рахунок, наголошуючи на тому, як у нас усе погано. Але вдумайтеся: яка пекарня надасть 30% хліба безкоштовно громадянам міста, яка аптека надасть 30 % ліків? А ми роками надаємо людям 30% проїзду безкоштовно. На деяких маршрутах ця цифра доходить до 50%».

Загалом громадський транспорт Ужгорода щодня перевозить близько 30-40 тисяч людей, а з них 30% пільговиків.

О. Куля звернув увагу на те, що місцева влада не дає до Верховної Ради пропозицію про відміну регуляції тарифів. Вони повинні бути економічно, а не політично виважені, контролем же повинен займатися лише Антимонопольний комітет, як це є у всіх розвинутих країнах. 

Доповідач зауважив, що перевізники з усіх областей України самі писатимуть до ВР, щоб регуляцію тарифів відмінили, а сам він був лише економічний. «Не в наших інтересах завищувати ціну, бо всі люди просто перестануть їздити, якщо проїзд коштуватиме 10 грн, а якщо 3 грн — то їздити перестанемо ми. Тож маємо лише два виходи. Або влада входить в наше положення, або 50-60% машин зупиняються і перевізники перейдуть на маленькі 5-6-місні автобуси. Вони будуть рентабельні, але вкрай незручні для населення».

В’ячеслав Сабовчик, керівник підприємства «Паннонія автотранс» каже: «Ми стали заручниками ситуації, яуа сталася з гривнею. Запчастини до автобусів іноземні, тому ціна їхня звісно в доларах, що в нашій валюті виходить дуже дорого. Через це наші підприємства стоять на межі банкрутства, адже не маємо можливості усе це купувати. Пасажирам хочу сказати, що ми будемо боротися до останнього, поки матимемо можливість випускатимемо автобуси».

Марія Пилип, студентка відділення журналістики УжНУ, для Закарпаття онлайн

27 лютого 2015р.

Теги: тариф, перевізники, маршрутки

Коментарі

ПАтріот 2016-04-07 / 23:56:53
підараси ці перевізники, скоро люди палитимуть їхні мусорилі маршрутки

вадим 2015-02-28 / 19:27:38
Хочуть возити людей за ціни що в великих містах а в салоні навіть прибрати не можуть

123 2015-02-27 / 15:14:14
Якщо п.Куля не пішов додому із своїми цуравими,вонючими маршрутками і бидлячими водіями значить-ВИГІДНО все таки перевозити,а ще хай скаже у яких розвинених країнах він бачив такі маршрутки.І чрму у Сумах лиш тепер хотять підняти до 3 грн.,а в Ужгороді вже і цього мало?????

Ужгородець 2015-02-27 / 12:47:21
Півроку тому підвищили ціну проїзду..перед тим теж було підвищення але і газ і солярка була на одній ціні.. Чому тоді було підвищення.. Зараз усе зрозуміло шо їм не вигодно так розїзджати..але тоді то вони лише нагло ціни піднімали

НОВИНИ: Соціо

17:33
У Лютій Костринської громади згоріли будинок і трактор
11:12
Чехія допоможе звести реабілітаційний центр в Ужгороді
22:04
Протягом минулого тижня в Ужгороді народилося 53 малюків, у Мукачеві – 34
12:40
/ 1
У 9 закладах Закарпаття можна отримати безкоштовну медичну допомогу при інсульті
11:25
/ 19
В Ужгороді сквер міської лікарні реконструюють і облаштують за 40 млн грантових гривень
17:48
На Закарпатті у березні 2024 року порівняно з груднем 2023 року ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,4%
17:12
Цьогоріч у березні на Закарпатті ціни зросли на 0,7%
11:09
В Ужгороді "комунальні" повідомлення про порушення ПДР залишатимуть на авто у червоних зіп-пакетах
10:51
22-річного Івана Бориса з Заріччя, якого з серпня 2022 року вважали зниклим безвісти, зустрінуть і поховають у понеділок
22:15
/ 2
Стало відомо про загибель в лютому під Авдіївкою Віталія Старости з Великої Копані Виноградівської громади
11:36
У Тересві попрощаються з полеглим Героєм Михайлом Руснаком, що більше року вважався зниклим безвісти
22:27
В Ужгороді попрощалися із полеглим Героєм Олексієм Кобцем
15:44
На Закарпатті в теплицях почали збирати ранню картоплю
15:34
/ 1
Юрій Лущай з Краматорська, що поліг на Донеччині і похований у Великих Лучках, був істориком і відомим вікіпедистом
11:33
/ 1
На Сумщині поліг Василь Цинканич з Бегендяцької Пастілі Великоберезнянської громади
10:56
На війні з росією поліг Олексій Кобець з Ужгорода
19:16
/ 1
На Закарпатті військовий уник реального покарання за переправлення "ухилянта" через кордон
15:47
/ 9
У Буківцьові на колишній Великоберезнянщині створили новий монастир УПЦ Московського патріархату
11:17
/ 1
Дубівська громада сьогодні попрощається з Василем Скрипником з Красної, що загинув ще в травні 2022-го
22:28
/ 1
На Запоріжжі поліг Іван Гецко з Кушниці Керецьківської громади
18:31
На Сумщині загинув Михайло Мегеш з Великих Ком’ят Виноградівської громади
11:22
В Ужгороді у неділю відбудеться благодійний забіг під сакурами
10:46
/ 4
У Закарпатському апеляційному суді скінчилися марки. Тому він припиняє листуватися
10:22
/ 1
Стало відомо про загибель понад рік тому під Бахмутом Павла Головка з Виноградова
19:54
За підсумками 2023 року Закарпаття посіло 4 місце по Україні за показником захворюваності на туберкульоз
» Всі новини