Різьбяр Волосянський

Йосип Волосянський – представник невеликого гурту сучасних закарпатських майстрів художнього дерева. Він свого часу віддав данину оформлювальному жанру, опанувавши різні техніки й технології, він створив свою стилістику живопису й іконопису, але його головним мистецтвом стало іконостасне різьблення. 2017 рік – ювілейний для Йосипа, але це просто черговий рік вже четвертого десятка його творчої діяльності. Ця діяльність увінчалася значною кількістю творів високого рівня, вивела його на вершину професійності, принесла успіх і шану.

Поступово й планомірно зростала майстерність різьбяра. З ужгородського художнього училища він виніс спеціальні знання опрацювання дерева і навіть засади золотіння виробів. А тоді він уважно придивився до творів старих майстрів, усвідомив їх височенний рівень і зрозумів, що перед ним відкрита вища школа різьбарського мистецтва. В цій школі пан Йосип насамперед вивчив закони побудови іконостасу, особливості композиції, масштабу і співвідношення частин. Необхідно було також дослідити й відкрити технологічні закономірності й особливості. Все вивчене, а також враховані матеріальні можливості й естетичні побажання замовника, канонічні вимоги, все це мало бути покладене в основу проектів – найбільш відповідних тому чи іншому інтер'єру, збалансованих архітектонічно, декоративно, прорахованих щодо затрат і термінів виконання. Доводилося бути художником, майстром, столяром, архітектором, а також інженером і перемовником в одній особі. Роки праці дали величезний досвід, що, помножений на високу працездатність, привів до реалізації власних ідей, створення свого різьбарського стилю, про що свідчать іконостаси, жертовники, вівтарі, престоли, кивоти, декоративні рами, крісла у церквах Ужгорода, Мукачева, Великого Березного, Малого Березного, Перечина, багатьох закарпатских сіл.

Розквіт його творчості припадає на період незалежності України і відродження Греко-католицької церкви. Це основні фактори, що сприяли реалізації різьбярського та малярського таланту. Його різець віртуозно формує плетиво орнаменту, компонує декоративні групи, виводить пульсуючі лінії, що впевнено біжать декоративною площиною або розсипаються рококовим мереживом. Додаються структурні елементи – колони з капітелями, консолі, фризи, ритм форм підтримують вставки, обрамлення, розетки. Чималою є і живописна галерея майстра, а увінчує її виконання бездоганних копій ікони Мукачівської Богородиці – Покровительки Закарпаття, створеної 1453 року в Царгороді, і подарованої Мукачівському монастирю папою Пієм ХІ 1926 року.

Ювілей триває цілий рік, а робота талановитого досвідченого майстра не зупиняється ніколи. Робота міцно тримається майстра, який сам колись її обрав. Досягнуто високого рівня майстерності, здобуто безцінні знання і вміння. Все це коштувало великої праці і вартувало праці. Тому й надалі слід очікувати появи цікавих різьбарських і малярських творів. Адже пан Йосип каже, що дивитись на хороше різьблення, це неначе слухати класичну музику. Хай працює різець і звучить музика в його житті.

Михайло Сирохман, Закарпаття онлайн.Блоги
05 грудня 2017р.

Теги: різьбяр, Волосянський

Коментарі

Волосянський різьбяр 2017-12-09 / 02:33:11
Можу зробити екскурсію на автомобілі для бажаючих Нічого там не малював а різьбу покажу моб. 0667660440.

Сидор 2017-12-08 / 18:10:34
Та ну..??? Поїдьте у Верховинкою Бистру та подивіться що там вирізьбив і намалював! Самозванець а не зізьбяр